Skip to the main content

Review article

Francusko orijentalističko slikarstvo kao izraz kulturnoga imperijalizma: Parisiennes en costume algérienne

Dora Tot ; Mursko Središće


Full text: croatian pdf 2.308 Kb

page 145-154

downloads: 427

cite


Abstract

Na tragu postkolonijalnog kritičara Edwarda Wadie Saida, koji je uočio vezu između orijentalizma i estetske produkcije, rad preispituje tezu o utjecaju orijentalističkog diskursa na slikarsku umjetnost i umjetnike, kroz analizu djela francuskog impresionističkog slikara Pierre-Augustea Renoira, nazvanog Parisiennes en costume algérienne iz 1872. godine. Renoirovo slikarsko djelo pritom se nastoji objasniti u širem povijesnom kontekstu i u odnosu s drugim kulturnim pojavama.

Keywords

Edward W. Said; kulturni imperijalizam; kolonijalizam; orijentalizam; Pierre-Auguste Renoir

Hrčak ID:

232253

URI

https://hrcak.srce.hr/232253

Publication date:

1.5.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.327 *