Preliminary communication
VREDNOVANJE UČINKOVITOSTI UČENJA FIZIKE PUTEM RAČUNALA ZA UČENIKE OSNOVNE ŠKOLE
Antonio Svedružić
; Osnovna škola Ljudevita Gaja, Zaprešić
Abstract
U radu se pokušalo empirijski pokazati u kojoj mjeri online
nastava pridonosi konceptualnom i općem razumijevanju fi zikalnih pojmova u usporedbi s konstruktivističkom i tradicionalnom nastavom. Zbog toga je autor konstruirao i metrijski standardizirao konceptualni predtest i posttest kao i opći test znanja kojim je testiran prigodni uzorak (N=90) učenika 7. razreda osnovne škole. Rezlultati pokazuju da postoji statistički značajna razlika (F=12.0, p<.01)
između online i tradicionalne nastave u konceptualnom razumijevanju temeljnih fizikalnih pojmova, kao i u općem testu znanja iz fi zike (t=5.92, p<.00). Isto tako, računati faktor prirasta (g-faktor), koji izražava omjer apsolutnog prirasta rezultata na predtestu i ukupnoga mogućeg prirasta na predtestu, pokazao je srednje visoku vrijednost za online grupu (g=0.42±0.20sd.), dok je za tradicionalnu grupu iznimno nizak (g=0.02±0.30sd.). Online nastava dodatno je vrednovana anketnim upitnikom koji je pokazao pozitivan stav učenika prema svim oblicima online nastave. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na potencijalno veću mogućnost implementacije
online oblika poučavanja u nastavi fizike.
Keywords
konceptualni test iz fizike; konstruktivistička nastava; računala; online nastava; test znanja iz fizike; tradicionalna nastava
Hrčak ID:
23544
URI
Publication date:
14.11.2006.
Visits: 3.878 *