Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21857/y6zolb84gm

Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja

Daria Tot orcid id orcid.org/0000-0002-8530-0875 ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 311 Kb

page 197-217

downloads: 734

cite


Abstract

Postmoderno doba, zbog digitalne i komunikacijske revolucije, utjecaja globalizacije i primjene tržišnih načela u obrazovanju, za učitelje je izazov u zajednici koja uči i stvara razvoj potencijala za inovacije i društvo znanja (Hargreaves i Lo, 2000.). Međutim, postoje i određene prepreke u vidu nastojanja za oduzimanjem profesionalne autonomije propisivanjem centraliziranih kurikula i pritiscima vanjskih testiranja i vrednovanja. Zbog kompleksnosti svoje profesije, učitelji nastoje pronaći ravnotežu između vlastite želje za učenjem i prilagodbe odgojno-obrazovnim situacijama u praksi. Za razliku od tradicionalnih, nove dimenzije profesionalnog učenja aktivnim sudjelovanjem učitelja pridonose njegovu osobnom i profesionalnom razvoju pružajući istodobno mogućnost generiranja znanja i ideja usmjerenih kvalitetnijoj nastavi. Radi se o učiteljima koji se refleksivno angažiraju i kontinuirano usavršavaju te pritom utječu na strukture i kulturno tkivo škole. U radu se daje pregled različitih pristupa novim dimenzijama učenja i profesionalnog razvoja učitelja te ističu prednosti kulturno-induktivnog pristupa u smislu povećanja učiteljskog utjecaja i angažmana u sklopu vlastitog formalnog i neformalnog profesionalnog učenja.

Keywords

profesionalno učenje; vrednovanje i samovrednovanje učitelja; učinkovit profesionalni razvoj učitelja

Hrčak ID:

235779

URI

https://hrcak.srce.hr/235779

Publication date:

12.2.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.578 *