Professional paper
UČITELJI I UČENICI U KREATIVNOJ ŠKOLI
Nikola Vuković
; Osnovna škola Đurđevac
Abstract
Važnost poticanja kreativnog mišljenja jedno je od ključnih obilježja suvremene nastave, a posebno u izvođenju nastave na daljinu. Kreativna je nastava u prvom redu stvaralačka i otvorena. Za uspješno poticanje kreativnog mišljenja u nastavnom procesu potrebno je stvarati kurikulum koji će podržavati kreativnost učenika te posebno poticati učitelje na permanentno usavršavanje kako bi nove spoznaje na području inovacija i kreativnosti primjenjivali u svom radu s učenicima. Komunikacija između učenika i učitelja ključni je element svakog nastavnog procesa. Kvalitetna komunikacija u kojoj se postavljaju pitanja među sudionicima nastavnog procesa i zajednički dolazi do odgovora postaje osnova za kreativnost u radu. U tradicionalnoj nastavi učitelji su postavljali pitanja, a učenici odgovarali na njih. Važnost pitanja u nastavnom procesu neupitna je jer takvim pitanjima i zadacima učimo učenike kako tražiti i riješiti neki problem. Odgovaranjem na pitanja učenici povezuju stečena znanja, iskustvo i dolaze do novih spoznaja. Isto tako učenici tijekom nastavnog procesa sami postavljaju pitanja učiteljima ili ostalim učenicima te zajedno dolaze do ostvarivanja ishoda učenja. Na taj način dolazi se do radne atmosfere u kojoj se sudionici dodatno motiviraju za rad, poboljšavaju međusobne odnose te omogućuju uvjete za kreativno i suradničko učenje. Jedan je od izazova u radu školskog pedagoga poticati kreativnost u nastavnom procesu te unapređivati neposredni odgojno-obrazovni rad u školi.
Keywords
kreativno mišljenje, kurikulum, poticanje, suradničko učenje, unapređenje nastave
Hrčak ID:
237372
URI
Publication date:
19.5.2020.
Visits: 2.468 *