Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.32633/eb.5.3

Primjena aktivnog učenja temeljenog na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja na primjeru mikroskopiranja papučice, Paramecium sp.

Mirela Sertić Perić orcid id orcid.org/0000-0002-4744-7884 ; University of Zagreb, Faculty of science, Department of biology, Zagreb, Croatia
Ana Marija Matić ; University of Zagreb, Faculty of science, Department of biology, Zagreb, Croatia
Darinka Kiš-Novak orcid id orcid.org/0000-0002-1690-8043 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education, Čakovec Branch, Čakovec, Hrvatska
Goran Vignjević ; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Department of biology, Osijek, Hrvatska
Irena Labak ; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Department of biology, Osijek, Hrvatska


Full text: croatian pdf 771 Kb

page 34-46

downloads: 1.342

cite


Abstract

Primjenom metoda aktivnog učenja izbjegava se prenošenje gotovih činjenica i zaključaka te se znanja stječu kroz rješavanje izazova i problema. Aktivno učenje često podrazumijeva samostalno istraživanje, uključujući aktivnosti promatranja, bilježenja opažanja i zaključivanja temeljem opaženog. Na taj način povećava se intelektualni angažman studenata i učenika, kao i vjerojatnost da će stečena znanja studenti i učenici uspješno primijeniti na nove izazove, bilo u radnom okruženju ili u drugim životnim situacijama. Efikasnost aktivnih metoda učenja, između ostalog, često ovisi i o kontekstu problema koji je predstavljen učenicima/studentima te o interesu učenika i/ili studenata za pojedine aktivnosti koje se primjenjuju u nastavi. U ovom radu predstavljen je primjer primjene aktivnih metoda učenja, temeljenih na aktivnostima promatranja i bilježenja opažanja tijekom mikroskopiranja različitih preparata papučice, Paramecium sp., među studentima druge godine preddiplomskog studija različitih studijskih programa biologije i studentima učiteljskog fakulteta. Uz radni list, koji može poslužiti kao osnova za planiranje i prilagodbu nastavnih aktivnosti na nekoj drugoj razini obrazovanja, u ovom radu su iznijeti i komentari studenata nakon provedbe aktivnih metoda učenja temeljenih na mikroskopiranju papučice. Komentari studenata o primjeni aktivnih metoda učenja (u usporedbi s tradicionalnim metodama, koje se inače koriste u njihovoj redovnoj praktikumskoj nastavi) pružaju uvid u opći dojam studenata o doživljaju nastave i pojedinih aktivnosti koje se primjenjuju u nastavi te o učinku primijenjenih aktivnosti na razumijevanje sadržaja koji se poučavaju. Prema većini ispitanika u ovom radu, aktivne metode učenja su zanimljive i većina studenata se izjašnjava da u načelu „voli takve aktivnosti“, koje uključuju samostalan rad i zaključivanje. Takvo mišljenje studenata moglo bi poslužiti kao svojevrsni poticaj za intenzivniju primjenu metoda aktivnog učenja na fakultetskoj razini obrazovanja te da bi metode aktivnog učenja postupno trebale zamijeniti frontalnu nastavu i tradicionalne metode.

Keywords

prirodoslovna pismenost; učenje otkrivanjem; opažačke sposobnosti; zapis učenika; praživotinje

Hrčak ID:

237762

URI

https://hrcak.srce.hr/237762

Publication date:

28.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.963 *