Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/fi39308

Povezanost teorije kritičkog mišljenja s promišljanjem o odgoju Erazma Roterdamskog

Miro Dundić ; Hercegovačka 64, HR–21000 Split
Bruno Ćurko orcid id orcid.org/0000-0002-5291-4897 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Poljička cesta 35, HR–21000 Split


Full text: croatian pdf 340 Kb

page 687-696

downloads: 360

cite

Full text: english pdf 340 Kb

page 687-696

downloads: 410

cite


Abstract

Erazmo Roterdamski smatrao je da obrazovanje djece treba započeti u ranoj dobi. Da bismo što bolje razumjeli Erazmove teorije o odgoju, u članku se analizira Erazmov pojam eruditio, ali i ostali pojmovi kao što su: ratio, usus i philosophia. Ukazuje se na zanimljivu poveznicu koja se može povući između suvremenog pojma kritičkog mišljenja i Erazmova pojma eruditio. Isto tako, za razumijevanje Erazmova poimanja odgoja (ali i povezanosti njegove teorije sa suvremenim teorijama kritičkog mišljenja) analiziran je Erazmov opis karakteristika dobrog učitelja. Navedeni opis dobrog učitelja, u nekim aspektima, povezuje Erazma sa suvremenim teoretičarima (i praktičarima) kao što su John Dewey i Oscar Brenifier. Erazmo za rano uvježbavanje zaključivanja nudi basne, vježbe jezika i poslovice, kao što je slučaj i kod suvremenih teoretičara i praktičara kritičkog mišljenja te filozofije s djecom.

Keywords

Erazmo Roterdamski; kritičko mišljenje; eruditio; obrazovanje; odgoj; učitelj; ratio; John Dewey; poslovice; filozofija

Hrčak ID:

238405

URI

https://hrcak.srce.hr/238405

Publication date:

25.10.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.903 *