Review article
https://doi.org/10.38190/ope.10.1.1
Ekstrinzična i intrinzična motivacija za učenje stranog jezika u poslovnom okruženju
Marija Krstinić
orcid.org/0000-0002-4551-0552
; Zagreb University of Applied Sciences
Maja Pauković
orcid.org/0000-0002-8972-4464
; Zagreb University of Applied Sciences
Abstract
Motivacija predstavlja psihološki proces ili stanje unutar pojedinca koje potiče, usmjerava i postojano održava dobrovoljno ponašanje i akcije usmjerene prema određenom cilju. Kao temeljna i cjeloživotna potreba kojom usvajamo navike, znanja, vještine i sposobnosti te razvijamo kreativne mogućnosti, zahtijeva određenu razinu ulaganja intelektualnog napora, koncentracije i upornost koji ukazuju na kvalitetu učenja, a kolika će ona biti ovisi o razini i vrsti motivacije, kao ključnog pokretača tog procesa. U ovom radu će se opisati intrinzična i ekstrinzična motivacija, koje su međusobno isprepliću i prožimaju i na različite načine potiču na promjene ponašanja i aktivnosti određujući smjer, intenzitet i trajanje motivacije. Intrinzična se motivacija temelji na individualnoj percepciji i psihološkim procesima koji se zbivaju unutar svakog pojedinca i predstavlja sve ono što nas iznutra potiče kako bi se zadovoljile brojne unutarnje potrebe kao što su fiziološke, psihološke i socijalne potrebe i postigao osjećaj unutarnjeg zadovoljstva. Ekstrinzična motivacija predstavlja sve one poticaje koji su rezultat vanjskih utjecaja i stimulansa koji dolaze iz socijalnog i često poslovnog okruženja, a koji se uvijek vežu uz neki oblik nagrade i pohvale. Motivacija kao jedan od afektivnih čimbenika ima veliku važnost za učenje stranog jezika koje znatno utječe na volju i spremnost studenata u prihvaćanju novih znanja. U ovom radu provedeno je istraživanje na uzorku od 120 redovnih i izvanrednih studenata 1. godine Elektrotehničkog odjela Tehničkog veleučilišta u Zagrebu, u razdoblju od siječnja do svibnja 2018. godine. Cilj istraživanja je pokazati utjecaj ekstrinzične i intrinzične motivacije na učenje engleskog jezika. Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom na temelju kojeg će se korelacijskom analizom, izračunom relativnih frekvencija i t-testom utvrditi veza između razloga učenja engleskog jezika i potrebe za znanjem istog.
Keywords
afektivni čimbenici; ekstrinzična motivacija; intrinzična motivacija; učenje stranog jezika; poslovno okruženje
Hrčak ID:
239702
URI
Publication date:
24.6.2020.
Visits: 5.353 *