Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.36978/cte.4.1.6

Virtualni model školskog atrija

Nataša Boj orcid id orcid.org/0000-0003-3429-7749 ; 3rd Primary school, Čakovec
Aleksandra Tonković orcid id orcid.org/0000-0002-6740-0338 ; 3rd Primary school, Čakovec


Full text: croatian PDF 1.078 Kb

page 59-65

downloads: 518

cite


Abstract

U današnje vrijeme globalizacije, težnja suvremene nastave je poticati učenike na istraživački rad putem projektne nastave. U III. osnovnoj školi Čakovec realiziran je projekt izrade virtualnog modela školskog atrija nastao korelacijom predmeta Matematike, Informatike i Tehničke kulture. U projekt su bili uključeni učenici sedmih i osmih razreda (N= 108) u šk. godini 2018./2019. Napravljena je analiza postojećeg stanja školskog atrija, te izrađen novi model primjenom informacijsko-komunikacijske tehnologije. Neposredno prije rada na projektu, ispitani su stavovi učenika o projektnoj nastavi u III. OŠ Čakovec. Uzorak je obuhvatio sve dostupne učenike (N=202, M=52%, Ž=48%) od petog do osmog razreda. U tu svrhu, proveden je anketni upitnik. Analizirani su i prikupljeni podaci statistički obrađeni (kvalitativno i kvantitativno, te prikazani grafički). Stavovi učenika su pokazali da je projektna nastava više zastupljena u izbornoj nastavi. Kroz rad na projektu učenici su primijenili matematičko-informatička znanja i vještine, kao i znanja i vještine iz predmeta Tehničke kulture. Aktivnosti učenika su bile: uočavanje određenih površina atrija (travnate, drvene i kamene) i izračunavanje površina istih u cilju izrade troškovnika, izrada analognog i digitalnog tlocrta u umanjenim mjerilima, izrada troškovnika postojećih materijala na temelju prikupljenih podataka s interneta. Nadalje, izrađen je virtualni model novog atrija primjenom informacijsko-komunikacijske tehnologije. 3D modeliranjem izrađeni su novi elementi za školski atrij – Pitagorino stablo i šesterostrana prizma. Ostali elementi poput ljuljački i cvijeća dodani su kao slike preuzete s interneta. Napravljena je prezentacija po fazama realizacije projekta. Kroz rad na ovom projektu učenici su primjenjivali stečena znanja i vještine, ponajviše iz područja Matematike, Informatike i Tehničke kulture. Potrebno je više istraživanja o projektnoj nastavi u višim razredima osnovne škole kao i definirati projektnu nastavu u kurikulumu.

Keywords

projekt; projektna nastava; suradničko učenje

Hrčak ID:

240069

URI

https://hrcak.srce.hr/240069

Publication date:

25.6.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.642 *