hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.36978/cte.4.1.6

Virtualni model školskog atrija

Nataša Boj ; III. osnovna škola Čakovec, Čakovec
Aleksandra Tonković   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6740-0338 ; III. osnovna škola Čakovec, Čakovec

Puni tekst: hrvatski, PDF (1 MB) str. 59-65 preuzimanja: 152* citiraj
APA 6th Edition
Boj, N. i Tonković, A. (2020). Virtualni model školskog atrija. Politehnika, 4 (1), 59-65. https://doi.org/10.36978/cte.4.1.6
MLA 8th Edition
Boj, Nataša i Aleksandra Tonković. "Virtualni model školskog atrija." Politehnika, vol. 4, br. 1, 2020, str. 59-65. https://doi.org/10.36978/cte.4.1.6. Citirano 18.09.2021.
Chicago 17th Edition
Boj, Nataša i Aleksandra Tonković. "Virtualni model školskog atrija." Politehnika 4, br. 1 (2020): 59-65. https://doi.org/10.36978/cte.4.1.6
Harvard
Boj, N., i Tonković, A. (2020). 'Virtualni model školskog atrija', Politehnika, 4(1), str. 59-65. https://doi.org/10.36978/cte.4.1.6
Vancouver
Boj N, Tonković A. Virtualni model školskog atrija. Politehnika [Internet]. 2020 [pristupljeno 18.09.2021.];4(1):59-65. https://doi.org/10.36978/cte.4.1.6
IEEE
N. Boj i A. Tonković, "Virtualni model školskog atrija", Politehnika, vol.4, br. 1, str. 59-65, 2020. [Online]. https://doi.org/10.36978/cte.4.1.6

Sažetak
U današnje vrijeme globalizacije, težnja suvremene nastave je poticati učenike na istraživački rad putem projektne nastave. U III. osnovnoj školi Čakovec realiziran je projekt izrade virtualnog modela školskog atrija nastao korelacijom predmeta Matematike, Informatike i Tehničke kulture. U projekt su bili uključeni učenici sedmih i osmih razreda (N= 108) u šk. godini 2018./2019. Napravljena je analiza postojećeg stanja školskog atrija, te izrađen novi model primjenom informacijsko-komunikacijske tehnologije. Neposredno prije rada na projektu, ispitani su stavovi učenika o projektnoj nastavi u III. OŠ Čakovec. Uzorak je obuhvatio sve dostupne učenike (N=202, M=52%, Ž=48%) od petog do osmog razreda. U tu svrhu, proveden je anketni upitnik. Analizirani su i prikupljeni podaci statistički obrađeni (kvalitativno i kvantitativno, te prikazani grafički). Stavovi učenika su pokazali da je projektna nastava više zastupljena u izbornoj nastavi. Kroz rad na projektu učenici su primijenili matematičko-informatička znanja i vještine, kao i znanja i vještine iz predmeta Tehničke kulture. Aktivnosti učenika su bile: uočavanje određenih površina atrija (travnate, drvene i kamene) i izračunavanje površina istih u cilju izrade troškovnika, izrada analognog i digitalnog tlocrta u umanjenim mjerilima, izrada troškovnika postojećih materijala na temelju prikupljenih podataka s interneta. Nadalje, izrađen je virtualni model novog atrija primjenom informacijsko-komunikacijske tehnologije. 3D modeliranjem izrađeni su novi elementi za školski atrij – Pitagorino stablo i šesterostrana prizma. Ostali elementi poput ljuljački i cvijeća dodani su kao slike preuzete s interneta. Napravljena je prezentacija po fazama realizacije projekta. Kroz rad na ovom projektu učenici su primjenjivali stečena znanja i vještine, ponajviše iz područja Matematike, Informatike i Tehničke kulture. Potrebno je više istraživanja o projektnoj nastavi u višim razredima osnovne škole kao i definirati projektnu nastavu u kurikulumu.

Ključne riječi
projekt; projektna nastava; suradničko učenje

Hrčak ID: 240069

URI
https://hrcak.srce.hr/240069

[engleski]

Posjeta: 393 *