Professional paper
UPRAVLJANJE KVALITETOM I DRUŠTVENA ODGOVORNOST U PROJEKTNOM MENADŽMENTU
Valentina Vinšalek Stipić
orcid.org/0000-0001-7065-2918
; Veleučilište “Nikola Tesla” u Gospiću
Abstract
Kvaliteta proizvoda ili usluge odnosi se na percepciju stupnja prema kojem proizvod ili usluga ispunjava očekivanja kupaca. Stupanj zadovoljstva kupca izravno utječe na to kako se određuje kvaliteta proizvoda ili usluge. Uvođenje sustava upravljanja kvalitetom strateška je odluka organizacije. Implementirani sustava upravljanja kvalitetom treba pridonijeti poboljšanju karakteristika sustava upravljanja organizacije. Kvaliteta sustava upravljanja projektom presudna je za poboljšanje konkurentnosti svake organizacije, gospodarstva i društva u cjelini. Međutim ne smije se zanemariti upravljanje projektima u osiguravanju društveno odgovornog djelovanja suvremenih poslovnih sustava. S povećanjem broja projekata u poslovnim sustavima i njihovom sve većom strateškom važnošću, uloga projektnog menadžmenta radikalno se mijenja posljednja dva desetljeća. Organizacije koje upravljaju projektima ističu sedam ključnih tema u ISO 26000 o društvenoj odgovornosti, koje su snažno povezane s upravljanjem projektima. Projekti imaju važan utjecaj na uspostavljanje tekućih operacija i važni su alati za osiguravanje strateškog razvoja poslovnih sustava. U ovom radu nastoji se istaknuti važnost društvene odgovornosti u projektnom menadžmentu. Ističu se četiri različite veze i međusobna ovisnost između upravljanja projektima i teorije sustava koje projačava ISO 26000: (1) sustavno tretiranje upravljanja projektima, (2) sustavno tretiranje projekata kao cjelovitih radova, (3) sustavno tretiranje projekata kao dijelova strategije, (4) sustavno tretiranje projekata tijekom cijelog životnog ciklusa.
Keywords
Hrčak ID:
241619
URI
Publication date:
27.7.2020.
Visits: 3.323 *