Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.5559/di.29.3.07

Međukulturna kompetencija u suvremenom društvu i obrazovanju – empirijska studija u osnovnoj školi

Ana Šenjug Krleža orcid id orcid.org/0000-0003-4137-3682 ; Faculty of Teacher Education, Zagreb


Full text: croatian pdf 469 Kb

page 471-492

downloads: 622

cite


Abstract

Važnost međukulturne kompetencije prepoznata je u
obrazovnim sustavima većine zemalja u Europi, pa tako i u
Republici Hrvatskoj, a razvoj ove kompetencije više je od
desetljeća zastupljen u kurikulumskim dokumentima u okviru
obveznog obrazovanja. Iako je do sada njezina integracija u
odgoj i obrazovanje mladih naraštaja bila u prvom redu
zadatak nastave stranih jezika, ona danas postaje ciljem sve
većega broja nastavnih predmeta. Ta je činjenica posebno
vidljiva u okviru aktualne kurikularne reforme. Međutim, i
društvena stvarnost i dosadašnja istraživanja na tom
području upozoravaju na deficite s obzirom na realizaciju
ciljeva propisanih odgojno-obrazovnim dokumentima. Stoga
je s ciljem ispitivanja razvijenosti međukulturne kompetencije
u okviru obveznog obrazovanja provedena empirijska studija
na uzorku od 366 učenika. Pritom su metodom vinjete
ispitivane međukulturne vještine osnovnoškolaca (4.–8.
razred). Između ostaloga, utvrđena je slaba integracija
navedene kompetencije u nastavu stranih jezika te je očito
da ne postoji značajan napredak u njezinu razvoju u odnosu
na istraživanja na ovom području provedena prethodnih
godina.

Keywords

obvezno obrazovanje; međukulturna kompetencija; nastava stranih jezika; metoda vinjete

Hrčak ID:

243127

URI

https://hrcak.srce.hr/243127

Publication date:

1.9.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.850 *