Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.5559/di.29.3.07
Međukulturna kompetencija u suvremenom društvu i obrazovanju – empirijska studija u osnovnoj školi
Ana Šenjug Krleža
orcid.org/0000-0003-4137-3682
; Učiteljski fakultet, Zagreb
Sažetak
Važnost međukulturne kompetencije prepoznata je u
obrazovnim sustavima većine zemalja u Europi, pa tako i u
Republici Hrvatskoj, a razvoj ove kompetencije više je od
desetljeća zastupljen u kurikulumskim dokumentima u okviru
obveznog obrazovanja. Iako je do sada njezina integracija u
odgoj i obrazovanje mladih naraštaja bila u prvom redu
zadatak nastave stranih jezika, ona danas postaje ciljem sve
većega broja nastavnih predmeta. Ta je činjenica posebno
vidljiva u okviru aktualne kurikularne reforme. Međutim, i
društvena stvarnost i dosadašnja istraživanja na tom
području upozoravaju na deficite s obzirom na realizaciju
ciljeva propisanih odgojno-obrazovnim dokumentima. Stoga
je s ciljem ispitivanja razvijenosti međukulturne kompetencije
u okviru obveznog obrazovanja provedena empirijska studija
na uzorku od 366 učenika. Pritom su metodom vinjete
ispitivane međukulturne vještine osnovnoškolaca (4.–8.
razred). Između ostaloga, utvrđena je slaba integracija
navedene kompetencije u nastavu stranih jezika te je očito
da ne postoji značajan napredak u njezinu razvoju u odnosu
na istraživanja na ovom području provedena prethodnih
godina.
Ključne riječi
obvezno obrazovanje; međukulturna kompetencija; nastava stranih jezika; metoda vinjete
Hrčak ID:
243127
URI
Datum izdavanja:
1.9.2020.
Posjeta: 2.722 *