Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.32914/mcpr.11.2.6

METODOLOŠKI OKVIR ZA KOMUNIKOLOŠKU PROCJENU USPJEŠNOSTI VIZUALNIH KRITERIJA PARLAMENTARNIH STRANAKA U IZBORNIM KAMPANJAMA

Mario Plenković ; University of Zagreb, Faculty of Graphic Arts, Zagreb, Croatia & Alma Mater Europaea – ECM, Maribor, Slovenia
Daria Mustić ; Faculty of Graphic Arts, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Slobodan Hadžić ; PressCut, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 883 Kb

page 171-191

downloads: 475

cite


Abstract

Vizualni elementi poruke ostvaruju svoju funkciju samo ako se poštuju kriteriji uspješnog grafičkog oblikovanja i komunikološke strukture čovjeka, koji u obzir uzimaju psihofiziološke osobine ljudskoga oka, osnovne zakonitosti percepcije i vanjske faktore (medij, mjesto izlaganja). U radu se obrađuje problematika uspješnog korištenja vizualnih elemenata kod vanjskog oglašavanja na primjeru promidžbenih jumbo-plakata hrvatskih političkih stranaka. Istraživanje je usmjereno propitivanje da li su političke stranke oblikovale svoje plakate u skladu sa profesionalnim kriterijima grafičkog dizajna. U radu se preispituje uspješnost oblikovanja ključnih vizualnih elemenata. Teorijska rasprava je provedena kroz formiranje i analizu strukture profesionalnih kriterija za korištenje vizualnih elemenata, te analizu njihove primjene na promidžbenim plakatima političkih stranaka.

Keywords

Komunikologija; metodološki okvir; vizualni kiteriji; plakati; parlamentarne stranke; izborne kampanje

Hrčak ID:

244916

URI

https://hrcak.srce.hr/244916

Publication date:

30.9.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.590 *