Stručni rad
https://doi.org/10.32914/mcpr.11.2.6
METODOLOŠKI OKVIR ZA KOMUNIKOLOŠKU PROCJENU USPJEŠNOSTI VIZUALNIH KRITERIJA PARLAMENTARNIH STRANAKA U IZBORNIM KAMPANJAMA
Mario Plenković
; Grafički fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska & Alma Mater Europaea – ECM, Maribor, Slovenija
Daria Mustić
; Grafički fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Slobodan Hadžić
; PressCut, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Vizualni elementi poruke ostvaruju svoju funkciju samo ako se poštuju kriteriji uspješnog grafičkog oblikovanja i komunikološke strukture čovjeka, koji u obzir uzimaju psihofiziološke osobine ljudskoga oka, osnovne zakonitosti percepcije i vanjske faktore (medij, mjesto izlaganja). U radu se obrađuje problematika uspješnog korištenja vizualnih elemenata kod vanjskog oglašavanja na primjeru promidžbenih jumbo-plakata hrvatskih političkih stranaka. Istraživanje je usmjereno propitivanje da li su političke stranke oblikovale svoje plakate u skladu sa profesionalnim kriterijima grafičkog dizajna. U radu se preispituje uspješnost oblikovanja ključnih vizualnih elemenata. Teorijska rasprava je provedena kroz formiranje i analizu strukture profesionalnih kriterija za korištenje vizualnih elemenata, te analizu njihove primjene na promidžbenim plakatima političkih stranaka.
Ključne riječi
Komunikologija; metodološki okvir; vizualni kiteriji; plakati; parlamentarne stranke; izborne kampanje
Hrčak ID:
244916
URI
Datum izdavanja:
30.9.2020.
Posjeta: 1.633 *