Review article
https://doi.org/10.32862/k1.14.2.2
Pojam učeništva u Capetownskom iskazu o predanju: Teološki osvrt
Ervin Budiselić
orcid.org/0000-0003-1743-4203
; Biblijski institut, Zagreb
Abstract
Dokument Capetownski iskaz o predanju jedan je od važnijih dokumenata evanđeoskog kršćanstva koji sažeto progovara o mnogim temama. Jedna od tih tema je i učeništvo. Članak se osvrće na spomen teme učeništva u dokumentu te u nastavku nudi teološki osvrt na temu sadržaja i važnosti učeništva za današnje evanđeosko kršćanstvo. Nakon uvoda i prvog dijela, u kojem se adresira tema učeništva u Capetownskom iskazu, u nastavku članka nudi se teološki osvrt na temu učeništva. Drugi dio članka nudi raspravu o sadržaju i formi učeništva, dok se u trećem dijelu pojašnjava važnost učeništva, ustvrđujući kako je učeništvo (Mt 28) način ostvarivanja izvornoga stvaralačkog blagoslova obećanog Abrahamu u Postanku 12. U zaključku članka ističe se da, ako želimo ozbiljno uzeti temu učeništva iz Capetownskog iskaza o predanju, onda bismo trebali: a) razumjeti kako učeništvo nije „slobodna aktivnost“, već sredstvo kojim Bog želi proširiti svoj otkupiteljski blagoslov svim narodima; b) u naše crkve i teološke institucije vratiti poučavanje primjerom jer su broj crkvenih ili akademskih aktivnosti dio učeništva, ali ne smiju biti zamjena za pouku primjerom; c) otkupiti pojam „kršćanin“ na način da taj pojam bude rezerviran za one koji su „učenici“.
Keywords
Capetownski iskaz o predanju; učenik-talmid; učitelj-rabin; Veliki nalog; Abrahamov blagoslov (Postanak 12); poučavanje primjerom
Hrčak ID:
246050
URI
Publication date:
14.11.2020.
Visits: 1.584 *