Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.31192/np.18.3.5

Odnos nekih demografskih i razrednih karakteristika te školske klime i socijalne podrške prema stresu učitelja

Maja Brust Nemet orcid id orcid.org/0000-0002-6936-3024 ; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Education, Osijek, Croatia
Tena Velki orcid id orcid.org/0000-0002-9529-8959 ; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Education, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 139 Kb

page 501-514

downloads: 870

cite


Abstract

Stres učitelja sveprisutan je u školama, a učiteljeve demografske i razredne karakteristike te školska klima i socijalna podrška važni su za percepciju razine stresa. Cilj istraživanja bio je provjera povezanosti razine stresa s demografskim karakteristikama i karakteristikama razreda te sa školskom klimom i socijalnom podrškom kod 311 hrvatskih učitelja razredne nastave. Učitelji su ispunili Skalu za mjerenje izvora nastavničkog stresa, Skalu socijalnih zaliha i Upitnik školske klime te su dali demografske podatke i podatke o razrednom odjelu i školi u kojoj rade. Rezultati su pokazali da demografske karakteristike nisu značajne u odnosu na razinu stresa, ali se od razrednih karakteristika broj učenika u razrednom odjelu pokazao značajnim za doživljaj stresa. Utvrdilo se i da učitelji koji doživljavaju višu razinu ukupnog stresa i višu razinu stresa uzrokovanog radnim opterećenjem i potrebom za profesionalnim priznanjem doživljavaju školsku klimu negativnijom te je viša razina stresa povezana i sa slabijom socijalnom podrškom.

Keywords

socijalna podrška; stres; škola; školska klima; učitelji

Hrčak ID:

246450

URI

https://hrcak.srce.hr/246450

Publication date:

23.11.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 2.411 *