Original scientific paper
https://doi.org/10.31192/np.18.3.8
Osmišljavanje inkluzivnoga odgojno-obrazovnog procesa - Samoprocjena odgojitelja i učitelja
Jasna Kudek Mirošević
orcid.org/0000-0001-7582-0087
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education, Zagreb, Croatia
Daria Tot
orcid.org/0000-0002-8530-0875
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education, Zagreb, Croatia
Anka Jurčević Lozančić
orcid.org/0000-0002-7090-6110
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education, Zagreb, Croatia
Abstract
O umijeću, kao i o samoprocjeni stvaranja inkluzivnoga ozračja ovisi koliko će potencijali sudionika odgojno-obrazovnoga procesa biti iskorišteni. Obogaćivanje, nadogradnja i samoevaluacija kompetencija odgojitelja i učitelja, između ostaloga, odnosi se na planiranje, pripremanje, stručno usavršavanje te na strategije poučavanja unutar individualiziranih kurikula usmjerenih na dijete. Za potrebe istraživanja konstruiran je upitnik za odgojitelje i učitelje. Cilj je putem samoprocjene kompetentnosti za stvaranje inkluzivnoga ozračja, planiranje, načine rada s djecom s teškoćama te vrednovanje vlastitoga rada ispitati postoji li kod ispitanika povezanost između razine kompetentnosti i godina radnoga iskustva odgojitelja i učitelja u redovitim odgojno-obrazovnim ustanovama (N=502). Postavljena je hipoteza da postoji povezanost između odgojitelja i učitelja s obzirom na godine njihova radnog iskustva u samoprocjeni navedenih kompetentnosti. Rezultati su pokazali povezanost između odgojitelja i učitelja s većim radnim iskustvom u njihovoj višoj samoprocjeni koja se odnosi na dovoljnu zastupljenost organiziranih različitih oblika unaprjeđenja inkluzivne prakse i cjeloživotnoga obrazovanja u vlastitoj odgojno-obrazovnoj ustanovi, kao i to da se oni s više godina radnoga iskustva smatraju kompetentnijima za planiranje i izradu individualiziranih kurikula.
Keywords
inkluzivni pristup; kompetencije u radu s djecom s teškoćama; samoprocjene odgojitelja i učitelja; stručno usavršavanje
Hrčak ID:
246453
URI
Publication date:
23.11.2020.
Visits: 2.897 *