Professional paper
ELEMENTI MONTESSORI PEDAGOGIJE U NASTAVI
Nataša Vesel Plos
; Osnovna šola heroja Janeza Hribarja Stari trg pri Ložu, Slovenija
Abstract
Maria Montessori bila je liječnica, učiteljica i filozofica, a najpoznatija je po svojoj Montessori metodi podučavanja djece od rođenja do adolescencije. Njena metoda se i danas primjenjuje u školama širom svijeta, a nastala je promatranjem djece tijekom igre.
Promatrala je spontanost u dječjim postupcima i otkrila potrebu djece za ponavljanjem, jer ponavljanje postupaka djeci pruža osjećaj sigurnosti.
Unosila je red i mir u učionicu jer je dijete moralo smjestiti stvari koje je koristilo na svoje mjesto. Radi u tišini, govori tiho ili šapatom. Osnova njezine metode i učenja su senzorna pomagala. Dijete treba steći sve sadržaje i iskustva svim osjetilima - dodirom, vidom, sluhom, mirisom i okusom. Djeca svoje znanje grade na greškama i eksperimentima. Materijal koji djeca koriste izrađen je na način da djetetu ne treba prisustvo ili intervencija učitelja radi kontrole.
Budući da mi je Marie Montessori pedagogija vrlo bliska, jednom tjedno, petkom, poučavala sam u 1. razredu po načelima Montessori pedagogije. S ciljem utvrđivanja i produbljivanja sadržaja stečenih prilikom usvajanja novog gradiva iz svih predmeta. Sadržaji su bili međusobno isprepleteni i povezani.
Keywords
promatranje djece, ponavljanje, rad u tišini, osjetila, povezivanje sadržaja
Hrčak ID:
246894
URI
Publication date:
1.1.2021.
Visits: 2.033 *