Skip to the main content

Professional paper

Samoučinkovitost odgojitelja i pedagoške kompetencije ravnatelja predškolskih ustanova

Dragana Turić ; ,,Trnoružica“ Nursery School, Vinkovci


Full text: english pdf 32 Kb

page 188-188

downloads: 262

cite

Full text: croatian pdf 231 Kb

page 170-187

downloads: 849

cite


Abstract

Samoučinkovitost je uvjerenje pojedinca o vlastitim sposobnostima organiziranja i izvršavanja određenih akcija potrebnih za ostvarenje željenih ishoda. Ne odnosi se na objektivne sposobnosti za obavljanje konkretnoga zadatka, nego na subjektivne procjene o tome može li ga se uspješno izvršiti. Samoučinkovitost je ključni faktor ljudskoga djelovanja, on determinira i prediktor je razine postignuća koje će osoba na kraju dostići. Na njega veliki utjecaj ima kvalitetno vođenje u radnoj okolini, a preduvjet su kvalitetna vođenja ravnatelja optimalno razvijene pedagoške kompetencije. Cilj je na temelju teorijskih postavki i empirijskoga istraživanja ispitati kako odgojiteljice procjenjuju svoju samoučinkovitost, a kako pedagoške kompetencije ravnatelja predškolskih ustanova te jesu li procjene samoučinkovitosti odgojitelja povezane s procjenama pedagoških kompetencija ravnatelja. Rezultati istraživanja provedena nad uzorkom od 75 odgojiteljica dječjih vrtića Vukovarsko-srijemske županije pokazali su da odgojiteljice svoju samoučinkovitost procjenjuju visokom, kao i pedagoške kompetencije ravnatelja, te je pronađena statistički važna pozitivna povezanost procjena samoučinkovitosti odgojiteljica i njihovih procjena pedagoških kompetencija ravnatelja. U radu se objašnjavaju razlozi važnosti samoučinkovitosti u radu odgojiteljica te ključne uloge pedagoških kompetencija ravnatelja i njegova kvalitetnog vođenja odgojno-obrazovne ustanove.

Keywords

samoučinkovitost; pedagoške kompetencije; vođenje

Hrčak ID:

247716

URI

https://hrcak.srce.hr/247716

Publication date:

8.7.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 2.448 *