Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.31299/hrri.56.2.4

Studenti s invaliditetom u visokom obrazovanju – pogled iz kuta formalne podrške

Marina Milić Babić orcid id orcid.org/0000-0002-2310-641X ; Faculty of Law, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 476 Kb

page 61-82

downloads: 673

cite

Full text: english pdf 476 Kb

page 61-82

downloads: 1.052

cite


Abstract

Visoko obrazovanje važan je segment pripreme za tržište rada svih studenata koji upisujući pojedini fakultet žele steći potrebnu edukaciju za rad u odabranom području. Zemlje Europske Unije, pa tako i Hrvatska, ulažu u razvoj visokog obrazovanja kroz različite operativne programe koji pridonose dostupnosti obrazovanja za sve kategorije građana. Otvorenost visokog obrazovanja svakom članu društva temelj je inkluzivne obrazovne politike Europske Unije. Obrazovne politike postaju područje interesa cijele europske zajednice jer se društvo znanja vidi kao temelj gospodarske konkurentnosti Europe na globalnom tržištu. Cilj je rada ispitati kako stručnjaci koji rade u službama podrške za studente s invaliditetom doživljavaju poštovanje prava na visoko obrazovanje studenata s invaliditetom na Sveučilištu u Zagrebu. Riječ je o kvalitativnom istraživanju provedenom u 2019. godini putem polustrukturiranih intervjua, dok su podaci obrađeni primjenom tematske analize. U istraživanju je sudjelovalo 10 stručnjaka koji rade u službama podrške za studente s invaliditetom na Sveučilištu u Zagrebu. Rezultati ukazuju na pozitivne primjere poštovanja prava na visoko obrazovanje, ali identificiraju i postojeće slabe točke koje je potrebno unaprijediti u skladu sa suvremenim postavkama inkluzivnog europskog društva. Promjene u budućnosti potrebne su u područjima standardizacije asistencije i prijevoza, prilagodbe infrastrukture, redovite edukacije nastavnog osoblja, senzibilizacije studenata te u razvoju ljudskih resursa u uredima za studente s invaliditetom.

Keywords

studenti s invaliditetom; pravo na visoko obrazovanje; formalna podrška

Hrčak ID:

248520

URI

https://hrcak.srce.hr/248520

Publication date:

23.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 3.274 *