Review article
Odgoj kao izazov i ponuda smisla – povijest, perspektive i logoterapija
Mara Plaza Leutar
orcid.org/0000-0003-2409-1528
Abstract
U ovom radu promišlja se o odgoju kao temeljnom pojmu pedagoške djelatnosti, od njegovog ishodišta u grčkoj kulturi do danas. Shvaćanje odgoja u grčkoj kulturi zasniva se na jasnoj svijesti prirodnih načela ljudskog života i skrivenim zakonima u pojavama i stvarima oko čega se čovjek treba angažirati kako bi se postigao cilj odgoja. Brojne su teorije o odgoju koje pokušavaju definirati srž pedagoške djelatnosti i modernih odgojnih zbivanja. Posebno danas, u vrijeme brzih globalnih promjena, razvoja tehnologije, krize identiteta, moralne krize, imperativ je odgoj preispitati i redefinirati s ciljem njegova aktualiziranja i razvoja, odnosno razvoja mlade osobe i društva u cjelini. Stoga, u radu se promišlja o vrijednostima i odgojnoj dimenziji kurikula te suvremene škole, utjecaju aktualnih fenomena (globalizacija, digitalizacija i nesigurnost) na odgoj u školi. Kroz odgoj treba pomoći djeci i mladima osvješćivati vlastite zadaće i odgovornost za život, sposobnost gledanja cilja, odnosno ispunjenje vrednota koje im se nude u njihovim konkretnim i specifičnim životnim okolnostima. Usmjeravati djecu i mlade da biraju življenje koje ima smisla, to je istinski odgoj, a on je odgovornost i škole. Iz tih razloga, propituje se i mogućnost „logoterapijskog odgoja“ kao nove ponude pedagoškom promišljanju i djelovanju u odgojno-obrazovnom sustavu.
Keywords
„logoterapijski odgoj“; odgoj; odgoj za smisao; škola; vrijednosti
Hrčak ID:
249645
URI
Publication date:
1.12.2020.
Visits: 2.319 *