Review article
POSTIGNUĆA UČENIKA PRIMJENOM RAZLIČITIH METODA I OBLIKA RADA U NASTAVI PRIRODE
Mirela Števanić Pavelić
; Osnovna škola Slavonski Brod
Ivana Vlasac
Abstract
Cilj je rada upoznavanje učenika s raznolikošću metoda rada u nastavi prirode, kombiniranjem i primjenom različitih metoda, i poticanje učenika na aktivno sudjelovanje u nastavi. Odabrane metode i oblici rada: izvanučionička nastava, skupni rad, oluja ideja,
pokus, rad na tekstu i insert metoda.
Istraživanje je provedeno na uzorku od 87 učenika petih razreda osnovne škole u Slavonskom Brodu tijekom dvaju tjedna po dva školska sata. Kontrolnu skupinu čini odjel koji je imao nastavu u učionici frontalnim oblikom rada, a eksperimentalnu skupinu, tri odjela učenika koji su provodili pokuse, obradili isti sadržaj na
tekstu te izvanučioničku nastavu. Svaki od odjela primijenio je po jednu od navedenih metoda rada.
Od instrumenata istraživanja primijenjeni su zadatci objektivnoga tipa i anketa.
Zadatcima objektivnoga tipa prikupljeni su podatci o poznavanju učenika o određenoj temi, a anketom o poznavanju primijenjenih metoda i potreba za samostalnim radom i izvanučioničkom nastavom.
Obrada podataka dobivenih ispitom znanja pokazala je visoku razinu znanja učenika.
Obrada podataka dobivenih anketom ukazala je na nedovoljnu primijenjenost i kombiniranost raznovrsnih metoda rada. U ovom radu ukazano je na raznolikost i važnost metoda rada u nastavnom poučavanju i učenju te potreba njegovanja svih socioloških oblika
nastavnog rada i odmjereno izmjenjivanje, dajući prednost skupnom radu, pokusima i izvanučioničkoj nastavi što omogućava stjecanje znanja vlastitom aktivnošću i rezultira većom zainteresiranošću i motiviranošću učenika. Nastava usmjerena na primjenu različitih
metoda i na istraživanje najprihvatljivija je za učenike, te daje najbolje i najtrajnije rezultate.
Keywords
Hrčak ID:
25044
URI
Publication date:
4.6.2006.
Visits: 15.739 *