Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.21464/fi40402

Fikcijske emocije i moralna dimenzija paradoksa fikcije u filmu

Mario Slugan ; Queen Mary University of London, Mile End Rd, Bethnal Green, London E1 4NS UK


Full text: english pdf 288 Kb

page 697-697

downloads: 283

cite

Full text: croatian pdf 288 Kb

page 685-697

downloads: 368

cite


Abstract

Nudi se dvojaka intervencija u debatu o paradoksu fikcije temeljenu na introspekciji i analitičkoj argumentaciji. Prvo, argumentira se da su se dosadašnje rasprave o paradoksu previše fokusirale na njegovu epistemološku dimenziju. To je dovelo da zanemarivanja moralne strane paradoksa, tj. malo je rečeno o tome da redovito više marimo za fikcijske entitete, nego što marimo za stvarne ljude. Drugo, predlaže se da su redovito, iako ne isključivo, strukture stvarnog života, a ne fikcijski entiteti, te koje uzrokuju emocije. U hororima, primjerice, ne bojimo se fikcijskog čudovišta, nego mogućnosti, ma koliko ona bila nevjerojatna, da nešto poput toga postoji u stvarnom svijetu. Bitno je primijetiti da se ovaj prijedlog razlikuje od pristupa temeljenih na protučinjenicama (counterfactualism) zato što dozvoljava da uzrok nekih emocija budu fikcijski entiteti. To su emocije poput simpatije i antipatije koje nemaju jasno definirane povezane tipične akcije.

Keywords

paradoks fikcije; emocije; moral; film

Hrčak ID:

251489

URI

https://hrcak.srce.hr/251489

Publication date:

17.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.884 *