Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31141/zrpfs.2021.58.139.349

Dužna pažnja učitelja skijanja: kako bi postupio dobar stručnjak u jednakim okolnostima?

Blanka Kačer ; Pravni fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Darko Dumančić
Štefan Štefanek


Full text: croatian pdf 614 Kb

page 349-389

downloads: 1.094

cite


Abstract

U ovom radu autori analiziraju sadržaj pravnog zahtjeva dužne pažnje (pozornosti) učitelja skijanja (instruktora) prema polaznicima škole skijanja i predlažu uključivanje učenja o dužnoj pažnji u programe za licenciranje učitelja skijanja. Autori postavljaju hipotezu da postupanje učitelja skijanja odgovara pravnom zahtjevu pojačane dužne pažnje dobrog stručnjaka koja se razradom teme nastoji potvrditi. Protuargument postavljenoj hipotezi jest činjenica da je učiteljima skijanja gotovo bez iznimke skijaška poduka tek dodatna aktivnost uz neko drugo kao primarno (često ne sportsko) profesionalno zvanje ili djelatnost. Provedeno istraživanje i analiza navode nas da ustrajemo na postavljenoj hipotezi, a posebno uzevši u obzir zahtjeve za licenciranje učitelja skijanja i karakteristike odnosa učitelja skijanja i polaznika (učenika). Stoga smo odlučili nadalje istražiti izvore dužne pažnje učitelja skijanja, konkretne pojavne oblike ove pažnje i pravne posljedice njenog propusta. Rezultati rada imaju izravni utjecaj na povećanje svijesti samih učitelja skijanja (kao i njihovih udruga) o razumijevanju dužne pažnje, potrebi stalne nadogradnje znanja i vještina (cjeloživotnog učenja) te utjecaju propusta u ispunjavanju obveze postupanja s dužnom pažnjom na pravni položaj instruktora (prije svega mogućnost odštetne odgovornosti). Rezultati dokazuju opravdanost predloženog uključivanja spoznaja o dužnoj pažnji prema polaznicima u programe za edukaciju učitelja skijanja.

Keywords

dužna pažnja (pozornost); obveza; učitelj skijanja; instruktor; poduka; polaznik; skijanje

Hrčak ID:

252098

URI

https://hrcak.srce.hr/252098

Publication date:

9.2.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 2.040 *