Skip to the main content

Review article

Zašto ponuditelji koriste influencere

Mihael Plečaš orcid id orcid.org/0000-0002-8971-2543 ; Libertas međunarodno sveučilište
Ozana Malenica ; Libertas međunarodno sveučilište


Full text: croatian pdf 1.653 Kb

page 101-121

downloads: 521

cite

Full text: english pdf 1.653 Kb

page 101-121

downloads: 244

cite


Abstract

Rezultati istraživanja Malenice pokazuju da ne postoji utjecaj influencera na odluke potrošača o kupovanju. Uzimajući u obzir činjenicu da influenceri postoje te da postoje i tvrtke koje ih koriste, razumno je zaključiti da postoje skupine potrošača koje odlučuju o kupovanju na temelju utjecaja influenca. Predmet istraživanja u ovom radu su stavovi ispitanika o utjecaju influencera na odluke o kupovanju. Cilj istraživanja je objasniti zašto se koriste influenceri, premda je zaključak istraživanja Malenice da ne postoji utjecaj influencera na odluke potrošača o kupovanju. Na temelju testiranja istraživačkih hipoteza, zaključci istraživanja su da postoji razlika u stavovima ispitanika mlađe i starije dobi o utjecaju influencera na njihove odluke o kupovanju. Kod mlađih ispitanika, u dobi 12-26 godina, utjecaj influencera postoji, za razliku od ispitanika starije dobi, u dobi 45 i više godina, kod kojih takav utjecaj ne postoji. Postoji i negativna korelacija između dobi ispitanika i utjecaja influencera. Porastom dobi, utjecaj influencera na odluke o kupovanju je sve manji.

Keywords

utjecaj influencera; potrošači mlađe dobi; potrošači starije dobi

Hrčak ID:

252108

URI

https://hrcak.srce.hr/252108

Publication date:

2.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.927 *