Skip to the main content

Original scientific paper

Nestanak sakralnoga iz umjetnosti?

Zdenko Rus ; Gallery of Modern Art, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 189 Kb

page 1169-1176

downloads: 1.504

cite


Abstract

U radu se najprije iznose ključne teze o odnosu umjetnosti i religije u modernom suvremenom svijetu. Počevši od 15. stoljeća, kršćanska se umjetnost prestala referirati na vječnost, a umjetnost je stjecala svoju autonomiju kako u odnosu na Crkvu, tako i u odnosu na filozofiju, politiku, ekonomiju, na društvo uopće.
U drugom dijelu ukazuje se na spiritualističke težnje i religiozne osjećaje potkraj 19. stoljeća, razvijene kod simbolista u Francuskoj. S početka 20. stoljeća ekspresionisti se okreću isključivo izražavanju unutrašnjih osjećanja, nošeni religioznom ekstazom i vizijom jednog budućeg vremena.
U trećem dijelu pokušava se odgovoriti na pitanje kakav bi imao biti profil kršćanske umjetnosti konstatacijom da ne postoji ni jedan pravac ili umjetnička tendencija koja bi bila nespojiva s kršćanstvom, dakako s kreativnim kršćanstvom.

Keywords

umjetnost; religiozna umjetnost; moderni svijet; Crkva; sakralno u umjetnosti; proces emancipacije; kreativno kršćanstvo

Hrčak ID:

25393

URI

https://hrcak.srce.hr/25393

Publication date:

8.4.2005.

Article data in other languages: english

Visits: 2.684 *