Professional paper
DODATAN ŠPORTSKI PROGRAM U OŠ
Vanesa Princl
; OŠ Angela Besednjaka Maribor
Abstract
U suvremenom je svijetu, u kojem TV, internet, mobilni telefoni i računalne igre nude osjećaj zadovoljstva, pravi izazov djeci ponuditi aktivnosti, koje bi ih privukle više od društvenim mreža i računalnih igara. Nezdravo provođenje slobodnog vremena učenika osnovne šole, za posljedicu ima loše razvijene osnovne motoričke sposobnosti, prekomjernu tjelesnu težinu, asocijalno ponašanje djece te ovisnost.
S namjerom provesti istraživanje o tome u kolikoj mjeri utječe povećanje športske aktivnosti djeteta na njegov tjelesni i motorički razvoj, Vlada Republike Slovenije raspisala je natječaj za stručno osposobljene izvođače dodatne športske aktivnosti u osnovnim školama, koji su izvodili po dva sata dodatnog športa za učenike nižih razreda OŠ. Nakon nekoliko godina, financiranje ovog programa bilo je ukinuto. Povećana aktivnost učenika pokazala se korisnom, jer su učenici, koji su se uključili u neobvezan Dodatan športski program, imali bolje rezultate na području športa, učenja, bili su opušteniji, među njima je bilo manje konflikata. Stoga smo u našoj školi, nastavili s dodatnim športskim aktivnostima, u obliku 10-satnih tečajeva.
U ovom članku predstavljam razloge zbog kojih je bavljenje športom, posebice u nižim razredima osnovne škole, od iznimnog značenja, opredjeljujem osnovne motoričke sposobnosti, opisujem kako u školi djeluje čitav sustav dodatnog športskog programa i aktivnosti koje smo izvodili, obzirom na dobne grupe djece.
Keywords
kretanje, motoričke sposobnosti, športski tečajevi, obrazovni uspjesi;
Hrčak ID:
255221
URI
Publication date:
2.5.2021.
Visits: 676 *