Meeting abstract
Probir na oštećenje sluha u predškolskoj/školskoj dobi
D. Mateša-Anić
; Zavod za audiologiju i fonijatriju, Klinički bolnički centar Rijeka, Rijeka, Hrvatska
M. Velepič
; Klinika za otorinolaringologiju i kirurgiju glave i vrata, Klinički bolnički centar Rijeka, Rijeka, Hrvatska
S. Kresina
; Odjel školske i sveučilišne medicine, Nastavni zavod za javno zdravstvo Primorsko-goranske županije, Rijeka
D. Maržić
; Zavod za audiologiju i fonijatriju, Klinički bolnički centar Rijeka, Rijeka, Hrvatska
T. Šepić
; Zavod za audiologiju i fonijatriju, Klinički bolnički centar Rijeka, Rijeka, Hrvatska
K. Radobuljac
; Zavod za audiologiju i fonijatriju, Klinički bolnički centar Rijeka, Rijeka, Hrvatska
N. Ćuš
; Zavod za audiologiju i fonijatriju, Klinički bolnički centar Rijeka, Rijeka, Hrvatska
Abstract
Komunikativne vještine u ranoj dječjoj dobi presudne su za zdravlje, edukaciju, odabir zanimanja i kvalitetu života. Pretpostavka za njihov razvoj je uredan sluh. Rana detekcija oštećenja sluha, putem probira, dovodi do povoljnih ishoda liječenja i rehabilitacije. U Europskoj uniji je u tijeku EUscreen vision&hearing projekt, u kojem sudjeluje i Hrvatska. Cilj studije je usporediti probir na oštećenje vida i sluha u svim zemljama Europske unije i izraditi priručnik, u kojem će se predložiti učinkoviti model, poštujući specifičnosti svake zemlje. U Hrvatskoj je, među prvima u Europi, 2002. godine započeo sveobuhvatni probir novorođenčadi na oštećenje sluha (SPNOS), koji se od 2005. godine provodi u svim rodilištima po istom protokolu, a koji nam omogućuje rano otkrivanje prirođenih i perinatalnih oštećenja. Prevalencija oštećenja sluha kod djece raste s dobi, te djeca s progresivnim, stečenim i oštećenjima s kasnijim početkom, ako nisu prepoznata, ulaze u obrazovni sustav s ozbiljnim deficitom. On se može manifestirati u jezičnim poremećajima, otežanom usvajanju čitanja i pisanja, poremećajima socio-emocionalnog razvoja, problemima u pažnji i ponašanju. Za sada u Hrvatskoj nije na nacionalnoj razini organiziran sveobuhvatni probir u predškolskoj dobi, već se provodi u 6. ili 7. razredu osnovne škole, prije opredjeljenja za odabir profesije. Preporučuje se poboljšanje postojećeg modela uvođenjem probira na oštećenje sluha prije početka obrazovanja, neposredno prije upisa u školu ili tijekom prvog razreda, “screening” tonskom audiometrijom od strane timova školske medicine. Predlaže se način izrade postupnika za provođenje probira, koji će uključiti i stvaranje baze podataka i način praćenja rezultata.
Keywords
oštećenje sluha; probir; predškolska dob; školska dob
Hrčak ID:
256862
URI
Publication date:
8.4.2021.
Visits: 1.339 *