Skoči na glavni sadržaj

Sažetak sa skupa

Probir na oštećenje sluha u predškolskoj/školskoj dobi

D. Mateša-Anić ; Zavod za audiologiju i fonijatriju, Klinički bolnički centar Rijeka, Rijeka, Hrvatska
M. Velepič ; Klinika za otorinolaringologiju i kirurgiju glave i vrata, Klinički bolnički centar Rijeka, Rijeka, Hrvatska
S. Kresina ; Odjel školske i sveučilišne medicine, Nastavni zavod za javno zdravstvo Primorsko-goranske županije, Rijeka
D. Maržić ; Zavod za audiologiju i fonijatriju, Klinički bolnički centar Rijeka, Rijeka, Hrvatska
T. Šepić ; Zavod za audiologiju i fonijatriju, Klinički bolnički centar Rijeka, Rijeka, Hrvatska
K. Radobuljac ; Zavod za audiologiju i fonijatriju, Klinički bolnički centar Rijeka, Rijeka, Hrvatska
N. Ćuš ; Zavod za audiologiju i fonijatriju, Klinički bolnički centar Rijeka, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 225 Kb

str. 42-42

preuzimanja: 449

citiraj


Sažetak

Komunikativne vještine u ranoj dječjoj dobi presudne su za zdravlje, edukaciju, odabir zanimanja i kvalitetu života. Pretpostavka za njihov razvoj je uredan sluh. Rana detekcija oštećenja sluha, putem probira, dovodi do povoljnih ishoda liječenja i rehabilitacije. U Europskoj uniji je u tijeku EUscreen vision&hearing projekt, u kojem sudjeluje i Hrvatska. Cilj studije je usporediti probir na oštećenje vida i sluha u svim zemljama Europske unije i izraditi priručnik, u kojem će se predložiti učinkoviti model, poštujući specifičnosti svake zemlje. U Hrvatskoj je, među prvima u Europi, 2002. godine započeo sveobuhvatni probir novorođenčadi na oštećenje sluha (SPNOS), koji se od 2005. godine provodi u svim rodilištima po istom protokolu, a koji nam omogućuje rano otkrivanje prirođenih i perinatalnih oštećenja. Prevalencija oštećenja sluha kod djece raste s dobi, te djeca s progresivnim, stečenim i oštećenjima s kasnijim početkom, ako nisu prepoznata, ulaze u obrazovni sustav s ozbiljnim deficitom. On se može manifestirati u jezičnim poremećajima, otežanom usvajanju čitanja i pisanja, poremećajima socio-emocionalnog razvoja, problemima u pažnji i ponašanju. Za sada u Hrvatskoj nije na nacionalnoj razini organiziran sveobuhvatni probir u predškolskoj dobi, već se provodi u 6. ili 7. razredu osnovne škole, prije opredjeljenja za odabir profesije. Preporučuje se poboljšanje postojećeg modela uvođenjem probira na oštećenje sluha prije početka obrazovanja, neposredno prije upisa u školu ili tijekom prvog razreda, “screening” tonskom audiometrijom od strane timova školske medicine. Predlaže se način izrade postupnika za provođenje probira, koji će uključiti i stvaranje baze podataka i način praćenja rezultata.

Ključne riječi

oštećenje sluha; probir; predškolska dob; školska dob

Hrčak ID:

256862

URI

https://hrcak.srce.hr/256862

Datum izdavanja:

8.4.2021.

Posjeta: 1.339 *