Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.22598/pi-be/2021.15.1.107

ANALIZA IDENTITETA MARKE USLUGE

Dinko Jukić orcid id orcid.org/0000-0002-5595-4245 ; Trgovačka i komercijalna škola “Davor Milas“ Osijek, Hrvatska
Božica Dunković ; Upravni odjel za ruralni razvoj, Osijek, Hrvatska


Full text: croatian pdf 616 Kb

page 107-126

downloads: 1.199

cite


Abstract

U radu se provodi raščlamba karakteristika identiteta marke. Najprije se
definira pojam identiteta marke, a potom se redefinira, analizira i sintetizira pojam
imidža marke. Identitet i imidž marke prikazuju se s komunikacijskog i semiotičkog
aspekta i komparira s ulogom mita i samopredodžbe potrošača. Cilj je istražiti,
predstaviti i analizirati identitet i imidž marke usluge sukladno potrošačevoj paradigmi.
Rad se sastoji od tri dijela. U prvom dijelu analizira se identitet marke sa semiotičkog i
psihološkog aspekta, a u drugom dijelu se raspravlja i analizira sadržaj imidža marke.
Na kraju se raspravlja o doživljenoj kvaliteti usluge. Marka je ponajprije potrošačka
impresija pa tek potom spoznajna vrijednost. Izgradnja marke podrazumijeva stvaranje
razlike, a stvaranje se odvija pomoću mentalnih struktura potrošača. Imidž promatramo
kao rezultat komunikacijskog procesa, ali i kao potrošačku predodžbu i iskustvo. Imidž
usluge stvaraju podjednako zaposlenici i neposredno iskustvo potrošača. Zaključuje se
da uloga doživljene kvalitete usluge proizlazi iz zadovoljstva potrošača i imidža
poduzeća.

Keywords

marka; identitet; imidž; potrošač; usluga

Hrčak ID:

257994

URI

https://hrcak.srce.hr/257994

Publication date:

1.6.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 2.189 *