Business Excellence, Vol. 15 No. 1, 2021.
Review article
https://doi.org/10.22598/pi-be/2021.15.1.107
ANALIZA IDENTITETA MARKE USLUGE
Dinko Jukić
orcid.org/0000-0002-5595-4245
; Trgovačka i komercijalna škola “Davor Milas“ Osijek, Hrvatska
Božica Dunković
; Upravni odjel za ruralni razvoj, Osijek, Hrvatska
Abstract
U radu se provodi raščlamba karakteristika identiteta marke. Najprije se
definira pojam identiteta marke, a potom se redefinira, analizira i sintetizira pojam
imidža marke. Identitet i imidž marke prikazuju se s komunikacijskog i semiotičkog
aspekta i komparira s ulogom mita i samopredodžbe potrošača. Cilj je istražiti,
predstaviti i analizirati identitet i imidž marke usluge sukladno potrošačevoj paradigmi.
Rad se sastoji od tri dijela. U prvom dijelu analizira se identitet marke sa semiotičkog i
psihološkog aspekta, a u drugom dijelu se raspravlja i analizira sadržaj imidža marke.
Na kraju se raspravlja o doživljenoj kvaliteti usluge. Marka je ponajprije potrošačka
impresija pa tek potom spoznajna vrijednost. Izgradnja marke podrazumijeva stvaranje
razlike, a stvaranje se odvija pomoću mentalnih struktura potrošača. Imidž promatramo
kao rezultat komunikacijskog procesa, ali i kao potrošačku predodžbu i iskustvo. Imidž
usluge stvaraju podjednako zaposlenici i neposredno iskustvo potrošača. Zaključuje se
da uloga doživljene kvalitete usluge proizlazi iz zadovoljstva potrošača i imidža
poduzeća.
Keywords
marka; identitet; imidž; potrošač; usluga
Hrčak ID:
257994
URI
Publication date:
1.6.2021.
Visits: 2.189 *