Review article
Komparativna analiza politika i participacije u cjeloživotnom učenju izabranih zemalja Europske unije i Republike Hrvatske
Zdenko Babić
orcid.org/0000-0002-3896-8688
; Sveučilište u Zagrebu, Pravni fakultet, Katedra za socijalnu politiku, Zagreb, Hrvatska
Marija Tomašević
; Sveučilište u Zagrebu, Pravni fakultet, Studijski centar Socijalnog rada, Zagreb, Hrvatska
Abstract
Cjeloživotno učenje značajnu ulogu dobiva 60-ih godina prošloga stoljeća kada se učenje i znanje počinje smatrati rješenjem za lakšu i bolju prilagodbu država novonastalim globalizacijskim trendovima. Ono postaje okosnica ekonomskog i socijalnog razvoja te biva uključeno u javne politike europskih država od kojih svaka na svoj način razvija i provodi koncept cjeloživotnog učenja. Metodom otvorene koordinacije svaka država, pa tako i Hrvatska, razvija vlastitu inačicu koncepta cjeloživotnog učenja. Ovaj rad donosi analizu statističkih podataka koji ukazuju na različite strukture, mjere i u konačnici ishode navedene politike u nekoliko europskih zemalja, s posebnim fokusom na stanje u Hrvatskoj. Za kraj su iznesene preporuke za unapređenje ove politike u Hrvatskoj, s obzirom na veliki značaj koji ista ima za socijalnu dobrobit pojedinca, konkurentnost gospodarstva, ali i države u cijelosti.
Keywords
cjeloživotno učenje; komparativna analiza; metoda otvorene koordinacije; hrvatska politika cjeloživotnog učenja
Hrčak ID:
259420
URI
Publication date:
15.6.2021.
Visits: 1.532 *