Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.51650/ezrvs.15.1-2.6

PRIMJENA I ZNAČAJ PROCESA LOKALIZACIJE VIDEO IGARA

Rea Tot orcid id orcid.org/0000-0001-8883-8390 ; University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences, Demapartmet of Information and Communication Sciences
Ivan Dunđer ; University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences, Demapartmet of Information and Communication Sciences


Full text: croatian pdf 109 Kb

page 93-105

downloads: 561

cite


Abstract

S ubrzanim razvojem i velikim rastom popularnosti video igara, u posljednjih nekoliko godina industrija video igara doživjela je značajan proces globalizacije. Video igre danas su bitan faktor u industriji digitalne zabave i privlače mnoge igrače, bez obzira na spol, dob, društveni, politički ili ekonomski status. Ta popularnost i brz razvoj video igara dovode do sve veće potrebe da tvrtke svoje video igre učine dostupnim što većem broju ljudi kako bi se postigao visok povrat financijskih ulaganja. Stoga je očita želja i potreba da se video igre ciljano prilagode svim potencijalnim korisnicima, ma gdje god se oni nalazili. To je iznimno važan čimbenik zadovoljstva igrača, i kao takav vrlo je važan u savladavanju jezične barijere, promociji međunarodnog imidža tvrtke te postizanju dobrih poslovnih rezultata. No, to znači da je video igru potrebno prilagoditi velikom broju jezika, kulturnim razlikama, načinima govora i razmišljanja, a ujedno kako bi se uklonilo sve ono što nije prikladno za ciljano tržište. Jedno od mogućih rješenja za prilagodbu međunarodnom tržištu svakako je lokalizacija, čijom se primjenom nastoje zadovoljiti potrebe svih igrača i tržišta. Video igre, međutim, imaju specifične značajke koje ih razlikuju od ostalih medija, budući da su u središtu interakcija igrača i grafički elementi igre, što je jedinstveno u odnosu na prevođenje romana ili igranog filma. Ovaj rad daje pregled strategija za prilagodbu video igara te karakteristike tijeka prilagodbe, s posebnim osvrtom na pristup lokalizacije kao i probleme i otvorena pitanja u procesu prilagodbe video igara međunarodnom tržištu.

Keywords

obrada prirodnog jezika, lokalizacija, internacionalizacija, jezične tehnologije, video igre

Hrčak ID:

260126

URI

https://hrcak.srce.hr/260126

Publication date:

4.7.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.336 *