Govor, Vol. 38 No. 1, 2021.
Review article
https://doi.org/10.22210/govor.2021.38.03
Poučavanje enklitika i njihova redoslijeda u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika
Sanda Lucija Udier
orcid.org/0000-0001-8768-8829
; Faculty of Humanities and Social Sciences University of Zagreb, Croatia
Abstract
Enklitike ili zanaglasnice nenaglašeni su padežni oblici osobnih zamjenica, povratne zamjenice se, upitne čestice li te nenaglašeni prezentski oblici pomoćnih glagola biti i htjeti. One nemaju vlastiti naglasak, već svoj naglasak ostvaruju unutar naglasne cjeline naslanjajući se na naglašenu riječ. Zbog toga ne mogu stajati samostalno ili na prvome mjestu u rečenici. Kada ih je više, pojavljuju se u gramatički strogo zadanome poretku od kojega nema odstupanja. Redoslijed i položaj enklitika pripadaju najteže ovladivim segmentima hrvatskoga kao inoga jezika te zbog toga zahtijevaju veliku pažnju u procesu poučavanja, pri čemu jednaku važnost treba posvećivati redoslijedu enklitika kao i položaju enklitika i enklitičkih skupova unutar jednostavne i složene rečenice. Kako bi učenici hrvatskoga kao inoga jezika njima što bolje ovladali, enklitike trebaju biti obrađene i uvježbane u nastavi na morfološkoj, sintaktičkoj, prozodijskoj i funkcionalnostilskoj razini.
Keywords
enklitike; hrvatski kao ini jezik; morfosintaksa; prozodija; kontrastivna analiza
Hrčak ID:
260701
URI
Publication date:
21.7.2021.
Visits: 1.966 *