Govor, Vol. 38 No. 1, 2021.
Pregledni rad
https://doi.org/10.22210/govor.2021.38.03
Poučavanje enklitika i njihova redoslijeda u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika
Sanda Lucija Udier
orcid.org/0000-0001-8768-8829
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Enklitike ili zanaglasnice nenaglašeni su padežni oblici osobnih zamjenica, povratne zamjenice se, upitne čestice li te nenaglašeni prezentski oblici pomoćnih glagola biti i htjeti. One nemaju vlastiti naglasak, već svoj naglasak ostvaruju unutar naglasne cjeline naslanjajući se na naglašenu riječ. Zbog toga ne mogu stajati samostalno ili na prvome mjestu u rečenici. Kada ih je više, pojavljuju se u gramatički strogo zadanome poretku od kojega nema odstupanja. Redoslijed i položaj enklitika pripadaju najteže ovladivim segmentima hrvatskoga kao inoga jezika te zbog toga zahtijevaju veliku pažnju u procesu poučavanja, pri čemu jednaku važnost treba posvećivati redoslijedu enklitika kao i položaju enklitika i enklitičkih skupova unutar jednostavne i složene rečenice. Kako bi učenici hrvatskoga kao inoga jezika njima što bolje ovladali, enklitike trebaju biti obrađene i uvježbane u nastavi na morfološkoj, sintaktičkoj, prozodijskoj i funkcionalnostilskoj razini.
Ključne riječi
enklitike; hrvatski kao ini jezik; morfosintaksa; prozodija; kontrastivna analiza
Hrčak ID:
260701
URI
Datum izdavanja:
21.7.2021.
Posjeta: 1.966 *