Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.46640/imr.10.19.13

Prisutnost populizma na hrvatskim dnevnoinformativnim portalima

Mateja Plenković ; Croatian Catholic University, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 681 Kb

page 3181-3203

downloads: 555

cite


Abstract

Mediji su posljednjih desetak godina postali prijemčivi populizmu. U radu je provedena analiza kolumni najčitanijih domaćih dnevnoinformativnih portala. Ciljevi su bili utvrditi prisutnost populističkog komunikacijskog stila i zastupljenost (lijevog i desnog) medijskog populizma. Pokazalo se da se u kolumnama na portalima 24sata.hr, Index.hr, Jutarnji.hr i Dnevnik.hr najčešće pojavljuje obilježje oštrog zauzimanja kritičkog stava prema eliti kao manjoj skupini ljudi koja ugrožava obične ljude i ne slijedi njihovu volju, nego radi za svoje interese. Na portalu Večernji.hr najčešće se pojavljuje obilježje usmjerenosti na negativan kontekst, krize, nerede, nesigurnost, neizvjesnost, korupciju i nejednakost. U pogledu zastupljenosti medijskog populizma utvrđeno je da su portali Index.hr i Jutarnji.hr više lijevo populistički, a portali Večernji.hr, Dnevnik.hr i 24sata.hr više desno populistički. Istraživanja odnosa medija i populizma korisna su i nužna kako bi se dodatno precizirao doprinos pojedinih medija u procesu jačanja i širenja populizma u suvremenom društvu.

Keywords

medijski populizam; populistički komunikacijski stil; dnevnoinformativni portali

Hrčak ID:

262477

URI

https://hrcak.srce.hr/262477

Publication date:

15.9.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.489 *