Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.46640/imr.10.19.13

Prisutnost populizma na hrvatskim dnevnoinformativnim portalima

Mateja Plenković ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 681 Kb

str. 3181-3203

preuzimanja: 555

citiraj


Sažetak

Mediji su posljednjih desetak godina postali prijemčivi populizmu. U radu je provedena analiza kolumni najčitanijih domaćih dnevnoinformativnih portala. Ciljevi su bili utvrditi prisutnost populističkog komunikacijskog stila i zastupljenost (lijevog i desnog) medijskog populizma. Pokazalo se da se u kolumnama na portalima 24sata.hr, Index.hr, Jutarnji.hr i Dnevnik.hr najčešće pojavljuje obilježje oštrog zauzimanja kritičkog stava prema eliti kao manjoj skupini ljudi koja ugrožava obične ljude i ne slijedi njihovu volju, nego radi za svoje interese. Na portalu Večernji.hr najčešće se pojavljuje obilježje usmjerenosti na negativan kontekst, krize, nerede, nesigurnost, neizvjesnost, korupciju i nejednakost. U pogledu zastupljenosti medijskog populizma utvrđeno je da su portali Index.hr i Jutarnji.hr više lijevo populistički, a portali Večernji.hr, Dnevnik.hr i 24sata.hr više desno populistički. Istraživanja odnosa medija i populizma korisna su i nužna kako bi se dodatno precizirao doprinos pojedinih medija u procesu jačanja i širenja populizma u suvremenom društvu.

Ključne riječi

medijski populizam; populistički komunikacijski stil; dnevnoinformativni portali

Hrčak ID:

262477

URI

https://hrcak.srce.hr/262477

Datum izdavanja:

15.9.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.489 *