Professional paper
KAKO ZAINTERESIRATI UČENIKE ZA ČITANJE OBAVEZNE LEKTIRE
Vesna Penec
; Osnovna škola Gorica Velenje
Abstract
Cilj je članka predstaviti obrađivanje knjige Đurđice Lovra Kuhara – Prežihovog Voranca u sklopu lektire u 7. razredu. Obavezna lektira važan je oblik razvijanja čitalačkih navika i znači učenikovo samostalno čitanje književnog djela izvan škole. Izbor knjiga nadopuna je operativnih ciljeva i sadržaja iz nastavnog plana i programa za predmet slovenski jezik, u okviru kojih učenici produbljeno upoznaju umjetnost riječi, estetske izražajne mogućnosti i osvješćuju značenje i ulogu književnih djela u prošlosti i sadašnjosti. Učitelji se na svim stupnjevima obrazovanja susreću s time kako mladima predstaviti i približiti čitanje kao zanimljivu i istovremeno poučnu aktivnost. Čitanje knjiženih djela opada sa starošću učenika, stoga je važno kod mladih čitatelja, birajući tekstove koji im se sviđaju i koristeći odgovarajuće usmjerenu metodičku pripremu, stvoriti ugodne okolnosti čitanja u okviru kojih će se planski uz doživljavanje čitanja kao nečeg ugodnog razvijati unutarnja motivacija učenika kako bi to pozitivno iskustvo još više puta ponovio. Međupredmetno osmišljenim aktivnostima obrađivanja autobiografskih crtica o djetinjstvu koruškog pisca iz 1. polovice 20. stoljeća učenici su upoznali slovenskoga autora, njegovu ulogu u razvoju slovenskoga jezika i književnosti te su se lakše uživjeli u književne likove, razumjeli opisane udaljene povijesne prilike i pokušali aktualizirati motive pojedinačnih priča.
Keywords
nastava književnosti, obavezna lektira, metoda dugog čitanja, međupredmetno povezivanje
Hrčak ID:
263426
URI
Publication date:
1.11.2021.
Visits: 1.403 *