Agronomy journal, Vol. 68 No. 3, 2006.
Professional paper
MASLINOVO ULJE – PROIZVODNI I MARKETINŠKI ASPEKTI
Anita Silvana Ilak Peršurić
; Institut za poljoprivredu i turizam, Poreč, Hrvatska
Linda Juraković
; Visoka poslovna škola, Poreč, Hrvatska
Abstract
U radu se govori o programima razvoja maslinarstva na državnoj i županijskoj razini, te o proizvodnim i marketinškim aspektima maslinova ulja. U središtu pozornosti su obiteljska poljoprivredna gospodarstva (OPG), nositelji poljoprivrednih aktivnosti i proizvodnje maslinovog ulja u Istarskoj županiji. Razjašnjena su ograničenja proizvodnih kapaciteta i organizacijske manjkavosti OPG-a koje posredno utječu na marketinške mogućnosti. Utvrđena je proizvođačka cijena maslina, izračunata prodajna cijena maslinovog ulja te moguće marketinške aktivnosti koje bi OPG mogla koristiti. Polazna pretpostavka je da cijena maslina kao sirovine i rinfuznog ulja je konkurentna i da ima kupca. Proizvodni aspekt OPG-a su male površine pa stoga i mala količina ulja za trženje. Zato su za većinu OPG-a troškovi marketinga (oprema boce, oznaka geografskog porijekla, promocije na tržištu i druge marketinške aktivnosti) preveliki za samostalno trženje ulja pod vlastitom robnom markom. Marketinške aktivnosti za OPG treba organizirati skupno, bilo na razini županije ili šire, a imidž maslinova ulja temeljiti na obilježjima zdravog, prirodnog proizvoda s oznakom geografskog porijekla.
Keywords
marketing; maslinovo ulje; Istarska županija
Hrčak ID:
26548
URI
Publication date:
25.7.2006.
Visits: 9.981 *