Professional paper
https://doi.org/10.46672/zsl.6.6.3
Transformacijska uloga nastavnika u uvjetima nastave na daljinu
Gordana Zoretić
orcid.org/0000-0002-6946-8782
; Ministarstvo pravosuđa i uprave
Ondina Čižmek Vujnović
; Druga ekonomska škola Zagreb
Mladen Ilić
; Ministarstvo pravosuđa i uprave
Abstract
Suvremeno društvo koje teži gospodarskoj stabilnosti razvoj treba temeljiti prvenstveno na ulaganju u kvalitetu ljudskog potencijala, a time i u sustav obrazovanja. Cjeloživotnim učenjem pojedincima je omogućeno usavršavanje postojećih i razvoj novih kompetencija. Nastavnici su nositelji promjena, imaju veliku odgovornost za provedbu nastavnog procesa, za odabir pristupa poučavanju, što će u konačnici utjecati na studentova postignuća. Zbog toga je važno ulagati u razvoj nastavničkih kompetencija. Očekuje se da budu spremni prilagoditi se promjenama, da sami budu nositelji promjena i u skladu s time mijenjaju svoje uloge. Upravo je nastava na daljinu tijekom pandemije od nastavnika zahtijevala novu ulogu, stil vodstva te drugačiji pristup poučavanju. O radu tijekom akademske godine 2020./2021. autori su proveli istraživanje među nastavnicima visokoškolskih ustanova. Cilj je bio pokazati da se u uvjetima nastave na daljinu povećavanjem potreba za primjenom nastavničkih digitalnih kompetencija smanjuju potrebe za primjenom nastavničkih socijalnih kompetencija. Rezultati su u nastavku.
Keywords
nastavnik; kompetencijski profil nastavnika; nastavničke kompetencije; nastavni proces; nastavničke funkcije; stil nastavničkog vodstva
Hrčak ID:
269326
URI
Publication date:
28.12.2021.
Visits: 1.638 *