Review article
https://doi.org/10.46672/zsl.6.6.5
Spotify streaming platforma: paradigma postmodernog menadžerskog modela
Joško Lozić
orcid.org/0000-0001-5568-5279
; Sveučilište Sjever
Katarina Fotova Čiković
orcid.org/0000-0003-0138-1362
; Sveučilište Sjever
Dijana Vuković
orcid.org/0000-0003-2900-1210
; Sveučilište Sjever
Abstract
Cilj je ovoga rada ukazati na promjene koje su zahvatile glazbenu industriju pod utjecajem digitalne transformacije proizvodnog i distribucijskog procesa. Digitalizacija proizvodnog procesa promijenila je način ostvarivanja prihoda u svim vrstama industrija te je izazivala dramatične promjene u načinu upravljanja. Glazbena industrija, kao segment medijske industrije, potpuno je promijenila način distribucije glazbenih sadržaja. Digitalizacijom proizvodnog procesa, stvoreni su uvjeti za distribuciju glazbenih brojeva izvan klasičnih brickand-mortar prodavaonica gramofonskih ploča. Klasični model proizvodnje i distribucije fizičkih proizvoda, zamijenjen je pretplatom na streaming platformu. Glazbena streaming platforma Spotify predvodnik je nove menadžerske paradigme u distribuciji i konzumaciji glazbenog sadržaja. Distribucija glazbenih sadržaja u modelu pretplate na streaming platformu bio je temelj na kojem se razvio pojam spotifikacija, koji označava distribuciju sadržaja na streaming platformama.
Keywords
ekonomija platformi; Spotify; spotifikacija; streaming platforma.
Hrčak ID:
269334
URI
Publication date:
28.12.2021.
Visits: 1.681 *