Review article
https://doi.org/10.22522/cmr20210271
Slika Dalmacije u glazbenim spotovima na Youtubeu i njihova uloga u medijskoj prezentaciji Dalmacije
Lina Malek
orcid.org/0000-0001-7933-1168
; Doktorandica na Fakultetu hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu
Tena Lovrić
orcid.org/0000-0001-7238-4507
; Scardona glazbena produkcija d.o.o., Zagreb
Abstract
Dalmacija je hrvatska regija bogata kulturnom i prirodnom baštinom. U 21. stoljeću nezamjenjivu ulogu u
turističkoj promociji destinacije imaju novi mediji, osobito YouTube na kojem se svakodnevno pregleda
više od milijardu sati videozapisa. Budući da su glazbeni spotovi svojevrsna prezentacija Dalmacije, ovim
smo radom istražili kakva je slika Dalmacije u glazbenim spotovima na YouTubeu i u kojoj mjeri publika
doživljava Dalmaciju onako kako je se prikazuje u spotovima. Kvantitativnom metodom analize sadržaja
u službenim smo glazbenim spotovima (N=281) na YouTube kanalu Scardone, hrvatske diskografske kuće
specijalizirane za dalmatinsku glazbu, ispitali zastupljenost vizualnih elemenata (obilježja) koji prema
recentnoj literaturi prezentiraju baštinu Dalmacije. Analiziravši 1288 minuta i 52 sekunde audiovizualnog
sadržaja utvrdili smo kako su Jadransko more i kamena građevina najzastupljenija obilježja Dalmacije
u glazbenim spotovima. Jadransko more, dalmatinska vegetacija, kamene kale i galeb ona su obilježja
na temelju kojih više od 90 % ispitanika (N=225) online anketnog upitnika percipira Dalmaciju. Može
se stoga zaključiti kako glazbeni spotovi na YouTubeu imaju značajnu ulogu u vizualnoj prezentaciji i
promociji Dalmacije.
Keywords
Dalmacija; YouTube; glazbeni spotovi; prezentacija baštine; imidž destinacije
Hrčak ID:
270153
URI
Publication date:
31.12.2021.
Visits: 1.315 *