Media studies, Vol. 12 No. 24, 2021.
Review article
https://doi.org/10.20901/ms.12.24.6
Dokumentarni filmovi kao instrumenti promocije održive mode
Mirela Holy
orcid.org/0000-0003-1294-1978
; VERN' University
Abstract
Održiva moda je društveno i okolišno odgovorna moda, ekonomski uspješna te etična u odnosu prema prirodi, drugim živim bićima i ljudima. Rezultati istraživanja stavova hrvatskih dizajnera o konceptu održive mode u 2017. godini pokazali su da se većina ispitanika upoznala s tim konceptom u dokumentarnim filmovima (Holy i Borčić, 2018). To ne čudi jer ima mnogo atraktivnih dokumentarnih filmova na temu modne neodrživosti i promocije održivih modnih koncepata. Ovaj rad istražuje kako šest dokumentarnih filmova uokviruje koncept održive te brze/jeftine mode, koji se emocionalni apeli koriste u filmovima, kako se koriste narativi te kako je moda općenito prikazana. Analiza sadržaja provedenaje na sljedećim dokumentarnim filmovima: True Cost, The Next Black, Slow Down Fast Fashion,Unravel, River Blue i Do we change it? Ethical fashion documentary. Istraživanje je pokazalo kako se u dokumentarnim filmovima o modnoj industriji koriste manipulativne tehnike uvjeravanja, ali nedovoljno integriraju publike, što može utjecati na njihovu učinkovitost.
Keywords
održiva moda; brza moda; dokumentarni filmovi; propagandne tehnike
Hrčak ID:
272189
URI
Publication date:
28.1.2022.
Visits: 1.622 *