Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.20901/ms.12.24.6

Dokumentarni filmovi kao instrumenti promocije održive mode

Mirela Holy orcid id orcid.org/0000-0003-1294-1978 ; Sveučilište VERN


Puni tekst: hrvatski pdf 607 Kb

str. 89-107

preuzimanja: 570

citiraj


Sažetak

Održiva moda je društveno i okolišno odgovorna moda, ekonomski uspješna te etična u ‎odnosu prema prirodi, drugim živim bićima i ljudima. Rezultati istraživanja stavova hrvatskih dizajnera‎ o konceptu održive mode u 2017. godini pokazali su da se većina ispitanika upoznala s tim konceptom u‎ dokumentarnim filmovima (Holy i Borčić, 2018). To ne čudi jer ima mnogo atraktivnih dokumentarnih ‎filmova na temu modne neodrživosti i promocije održivih modnih koncepata. Ovaj rad istražuje kako šest‎ dokumentarnih filmova uokviruje koncept održive te brze/jeftine mode, koji se emocionalni apeli koriste‎ u filmovima, kako se koriste narativi te kako je moda općenito prikazana. Analiza sadržaja provedena‎je na sljedećim dokumentarnim filmovima: True Cost, The Next Black, Slow Down Fast Fashion,‎Unravel, River Blue i Do we change it? Ethical fashion documentary. Istraživanje je pokazalo kako se u‎ dokumentarnim filmovima o modnoj industriji koriste manipulativne tehnike uvjeravanja, ali nedovoljno ‎integriraju publike, što može utjecati na njihovu učinkovitost.‎

Ključne riječi

održiva moda; brza moda; dokumentarni filmovi; propagandne tehnike

Hrčak ID:

272189

URI

https://hrcak.srce.hr/272189

Datum izdavanja:

28.1.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.622 *