Skip to the main content

Preliminary communication

Zadovoljstvo studenata nastavom na daljinu tijekom COVID-19 pandemije na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu

Ana Šenjug Golub orcid id orcid.org/0000-0003-4137-3682 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Višnja Rajić ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Mario Dumančić ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education


Full text: croatian pdf 317 Kb

page 48-62

downloads: 411

cite


Abstract

Zdravstvena i obrazovna kriza uzrokovana COVID-19 pandemijom utjecala je na organizaciju i izvedbu nastave u visokoškolskom obrazovanju i njezinu promjenu iz oblika direktne nastave u nastavu na daljinu. Ova izuzetna situacija stavila je pod veliki pritisak sve dionike obrazovnog sustava, a pogotovo studente. Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu tijekom zdravstvene ugroze, svoje je nastavne aktivnosti provodio na daljinu putem LMS-ova. Kako bi se utvrdila kvaliteta nastave na daljinu tijekom lipnja 2020. provedeno je istraživanja zadovoljstva studenata različitim aspektima nastavnog procesa. U istraživanju je sudjelovalo 314 studenata redovitih i izvanrednih studija na Fakultetu. Zadovoljstvo studenata ispitivano je u četiri segmenta; organizacija i izvedba nastave, kvaliteta nastavnih sadržaja, vrednovanje i povratne informacije te podrška i dostupnost informacija. I dok rezultati istraživanja ukazuju na to da su studenti u većoj mjeri zadovoljni online nastavom, utvrđene su razlike u procjeni zadovoljstva s obzirom na njihov status (redovitih i izvanrednih studenata). Naime, izvanredni studenti značajno su zadovoljniji razinom opterećenosti (p = ,019), dostupnošću materijala (p = ,016) i povratnim informacijama koje dobivaju od profesora (p = ,027). Rezultati također ukazuju na potrebu za dodatnom edukacijom nastavnika, ali i detaljniji uvid u studentske karakteristike i predispozicija za uspješnu online nastavu. Svakako je u planiranju daljnjih online nastavnih aktivnosti potrebno u obzir uzeti različite potrebe studenta s obzirom na njihov status i obveze, ali i postojeći digitalni jaz.

Keywords

COVID-19; izvanredni studenti; nastava na daljinu; studentsko zadovoljstvo nastavom; Učiteljski fakultet

Hrčak ID:

272382

URI

https://hrcak.srce.hr/272382

Publication date:

1.2.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.055 *