Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32903/zs.67.2.4

Odlike autoriteta nastavnika

Marija Krešić ; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti, Sveučilište u Mostaru, BiH


Full text: croatian pdf 7.353 Kb

page 47-60

downloads: 590

cite


Abstract

Autoritet predstavlja središnju ulogu u procesu školovanja. Dok se u prošlosti autoritet nastavnika temeljio prije svega na stručnosti i poziciji nastavnika kao profesionalca koji prenosi znanje, danas se autoritet shvaća prije svega kao oblik odnosa između nastavnika i učenika koji se konstruira tijekom interakcija u razredu. Pri tome nastavnici usmjeravaju ponašanja učenika, a učenici dobrovoljno prihvaćaju nastavnikove upute. U radu se navodi teza da nastavnici kao istinski pedagoški autoriteti trebaju imati predmetno znanje, pozitivne osobine ličnosti te uspostavljati kvalitetne odnose s učenicima. Cilj je istraživanja bio ispitati koje odlike nastavnici povezuju s autoritetom kako bi se provjerilo ima li teorijski koncept pedagoškog autoriteta nastavnika svoje uporište i u stavovima nastavnika. Kvalitativnom analizom podataka dobivene su tri kategorije: profesionalne odlike, osobne odlike i odnosne odlike. Rezultati su pokazali da su nastavnici svjesni da u današnjim prilikama nije dovoljno imati predmetno znanje i pozitivne osobine ličnosti, nego je važno izgrađivati odnos autoriteta u razredu.

Keywords

autoritet; nastavnici; odnos; suvremena škola

Hrčak ID:

272442

URI

https://hrcak.srce.hr/272442

Publication date:

27.12.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 2.420 *