Acta Iadertina, Vol. 18 No. 1, 2021.
Review article
https://doi.org/10.15291/ai.3401
Lockeova odgojna dimenzija u Nekim mislima o odgoju u funkciji filozofije odgoja
Petar Jakopec
; Second Grammar School Varaždin Electromechanical School Varaždin and external associate at University North, Varaždin, Croatia
Abstract
U članku autor problematizira Lockeove Neke misli o odgoju i kritički preispituje Lockeovu odgojnu filozofiju. Detaljnom razradbom Lockeovih Misli na temelju određenih i provjerenih dokaznih razloga, u članku se zaključuje kako je Lockeova odgojna filozofija u uskoj svezi s njegovim poimanjem slobode i ulozi pojedinca u političkoj zajednici. Iako se Locke u svojim Mislima nije usredotočio na pitanje što je odgoj da bi elaborirao problematiku odgoja, ipak se filozofski fokusirao na pitanje zašto i kako odgajati, to jest, traži što je cilj odgoja. U tom je smislu ustanovio kako odgoj ponajprije služi ojačavanju odgajanikovog moralnog identiteta i prirodnog karaktera, te nudi brojne praktične savjete kako odgajati. S druge strane, konačni smisao zašto odgajati Locke razumijeva u funkciji dobrog načina odgoja koji će odgajanika pripremiti za slobodnu i punopravnu političku participaciju u životu političke zajednice.
Keywords
John Locke; Neke misli o odgoju; odgajanik; odgoj; odgojitelj; odgojna filozofija; filozofija odgoja; vrlina
Hrčak ID:
272529
URI
Publication date:
1.9.2021.
Visits: 1.475 *