Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2021-9-3-02

ALATI ZA ANALIZU SENTIMENTA

Amelia Kovačević ; National and University Library in Zagreb, Zagreb, Croatia
Željko Kovačević orcid id orcid.org/0000-0003-2055-6877 ; Zagreb University of Applied Sciences, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 1.222 Kb

page 167-174

downloads: 430

cite


Abstract

Analiza sentimenta (ili istraživanje mišljenja) tehnika je obrade prirodnog jezika koja se koristi za određivanje jesu li podaci pozitivni, negativni ili neutralni. S obzirom na izuzetu važnost ove tehnike pri donošenju poslovnih odluka koje uvelike ovise i o evaluaciji mišljenja krajnjih korisnika i kupaca, u ovom radu dan je pregled nekoliko najčešće korištenih alata koji se mogu iskoristiti u te svrhe. Oni pomoću ključnih riječi pretražuju određeni internetski sadržaj poput društvenih mreža, foruma, blogova i slično. Zatim, korištenjem ugrađenih algoritama i ključnih riječi analiziraju sentiment, te dodjeljuju pozitivne, negativne ili neutralne konotacije. U radu se obrađuju tri pojma različitih kategorija. Njihova je svrha tek prikazati sličnosti i različitosti alata te vrste pojmova koji se analiziraju. Svrha nije pružiti općenitu analizu i sud o alatima već na konkretnim primjerima prikazati kako oni funkcioniraju te što se sve njima može postići u istraživanju mnijenja tržišta.

Keywords

analiza sentimenta; istraživanje mišljenja; alati; evaluacija; subjektivnost

Hrčak ID:

273774

URI

https://hrcak.srce.hr/273774

Publication date:

10.11.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.563 *