Skip to the main content

Original scientific paper

Sinjski kantuali fra Petra Kneževića (1767.) u kontekstu fenomena «polifonia semplice» i «cantus fractus» - konkordanca s talijanskim izvorima

Hana Breko Kustura orcid id orcid.org/0000-0002-3104-3682 ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti Odsjek za povijest hrvatske glazbe


Full text: croatian pdf 2.955 Kb

page 123-142

downloads: 1.349

cite


Abstract

Rad prikazuje relativno zanemarena poglavlja zapadnoeuropske povijesti liturgijske glazbe koja se kriju pod stručnim nazivima «cantus fractus» i «jednostavno višeglasje» (tal. “polifonia semplice») na primjerima napjeva iz kantuala fra Petra Kneževića (1767.).
Autorica donosi sintezni pregled istraživanja dvaju fenomena u kontekstu suvremene muzikologijske znanosti, dokazuje njihovu prisutnost na dalmatinskoj obali u sklopu sačuvanih rukopisnih glazbenih izvora samostanâ franjevačke Provincije Presvetog
Otkupitelja sa sjedištem u Splitu, a sve u komparaciji sa srodnim hrvatskim i dostupnim talijanskim izvorima. U središtu je njezina istraživanja konkretna repertoarna sondaža dijela napjevâ misnog ordinarija zabilježenih u «Kantualu B» fra Petra Kneževića. (Sinj,
Franjevački samostan) u dvoglasnoj misi «Altra Messa à due in F fa ut». Rad prvi put donosi konkretnu repertoarnu konkordancu i paralelu repertoara iz Kneževićeva kantuala B s repertoarom talijanskih franjevaca. Istodobno, na temelju zakonitosti gradnje stavka i načela kontrapunkta pokazuje moguće kontekste kojima je repertoar iz Kneževićevih rukopisnih glazbenih zbirki stilski mogao biti sastavni dio.

Keywords

cantus fractus; jednostavno liturgijsko višeglasje; sinjski Kantuali fra Petra Kneževića; Misa in F fa ut

Hrčak ID:

27825

URI

https://hrcak.srce.hr/27825

Publication date:

15.7.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 2.795 *