Skip to the main content

Original scientific paper

Analiza srednjoškolskih udžbenika za hrvatski jezik i književnost: primjer rodnog čitanja

Juliette Janušić ; Women's Studies Center, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 421 Kb

page 61-80

downloads: 16.736

cite


Abstract

Razloge zanemarivanja ženskog autorstva i uopće ženskih tragova u kulturi i povijesti (posebice nacionalnoj) dijelom valja tražiti u kriterijima za odabir udžbeničkih sadržaja, njihovu vrednovanju i »kanoniziranju«. Srednjoškolski udžbenici za hrvatski jezik i književnost odraz su našega obrazovnog sustava koji i dalje inzistira na enciklopedijskim količinama (ali ne aktualnih) podataka i zastarjeloj metodici. Odmaci i novine glede rodnog osvješćivanja – promicanja žena, netradicionalnih vrijednosti, neseksističkog jezika, kritičkog mišljenja i rodno osjetljivog tumačenja u nastavi književnosti – upućuju na neujednačenost, nedosljednost i površnost.

Keywords

udžbenici; hrvatski jezik i književnost; žene; rodni stereotipi; rodna osjetljivost; seksizam

Hrčak ID:

27854

URI

https://hrcak.srce.hr/27854

Publication date:

19.8.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 18.424 *