Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.22598/zefzg.2022.1.111

Analiza indikatora digitalnog poduzetništva na primjeru odabranih članica Europske unije

Mladen Turuk orcid id orcid.org/0000-0002-1204-3855 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ivan Turčić orcid id orcid.org/0000-0003-3158-4371 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ana-Marija Stjepić ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 394 Kb

page 111-127

downloads: 463

cite


Abstract

Digitalno poduzetništvo jedan je od pokretača rasta i razvoja modernog gospodarstva koji se pokazao iznimno otpornim u razdoblju pandemije bolesti COVID-19. S obzirom na to da se digitalno poduzetništvo pojavljuje kao rješenje problema nezaposlenosti i gospodarskog rasta, važno je razumjeti njegov koncept i glavne odrednice. Nove tehnologije dovode do stvaranja inovativnih poslovnih modela i prilagođavanja postojećih modela novim tržišnim uvjetima. Poduzeća koja pravovremeno usvoje inovativne tehnologije i svoje postojeće poslovanje prilagode novim digitalnim tehnologijama mogu povećati svoje tržišne udjele. Poduzeća koja se ne prilagode turbulentnom poslovnom okruženju i modernim digitalnim tehnologijama bit će istisnuta s tržišta u poznatom procesu kreativne destrukcije. Istraživanje provedeno u ovome radu nastoji dati pregled i analizu najvažnijih indikatora digitalnog poduzetništva. Korelacijska analiza primijenjena je za ispitivanje međuodnosa među dimenzijama indeksa digitalnog poduzetništva u Europskoj uniji (EU). Implikacije analize odnose se na bolje razumijevanje koncepta digitalnog poduzetništva, njegovih indikatora, ključnih metrika te aktualnih tendencija digitalnog poduzetništva u EU-u.

Keywords

digitalno poduzetništvo; digitalno poslovanje; digitalna transformacija; Europska unija

Hrčak ID:

280445

URI

https://hrcak.srce.hr/280445

Publication date:

15.7.2022.

Visits: 1.271 *