Review article
https://doi.org/10.22598/zefzg.2022.1.111
Analiza indikatora digitalnog poduzetništva na primjeru odabranih članica Europske unije
Mladen Turuk
orcid.org/0000-0002-1204-3855
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ivan Turčić
orcid.org/0000-0003-3158-4371
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ana-Marija Stjepić
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Abstract
Digitalno poduzetništvo jedan je od pokretača rasta i razvoja modernog gospodarstva koji se pokazao iznimno otpornim u razdoblju pandemije bolesti COVID-19. S obzirom na to da se digitalno poduzetništvo pojavljuje kao rješenje problema nezaposlenosti i gospodarskog rasta, važno je razumjeti njegov koncept i glavne odrednice. Nove tehnologije dovode do stvaranja inovativnih poslovnih modela i prilagođavanja postojećih modela novim tržišnim uvjetima. Poduzeća koja pravovremeno usvoje inovativne tehnologije i svoje postojeće poslovanje prilagode novim digitalnim tehnologijama mogu povećati svoje tržišne udjele. Poduzeća koja se ne prilagode turbulentnom poslovnom okruženju i modernim digitalnim tehnologijama bit će istisnuta s tržišta u poznatom procesu kreativne destrukcije. Istraživanje provedeno u ovome radu nastoji dati pregled i analizu najvažnijih indikatora digitalnog poduzetništva. Korelacijska analiza primijenjena je za ispitivanje međuodnosa među dimenzijama indeksa digitalnog poduzetništva u Europskoj uniji (EU). Implikacije analize odnose se na bolje razumijevanje koncepta digitalnog poduzetništva, njegovih indikatora, ključnih metrika te aktualnih tendencija digitalnog poduzetništva u EU-u.
Keywords
digitalno poduzetništvo; digitalno poslovanje; digitalna transformacija; Europska unija
Hrčak ID:
280445
URI
Publication date:
15.7.2022.
Visits: 1.271 *